Laptop herkent CD station niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computerinkt

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Best helpmij-ers,

Sinds vandaag heb ik een Bamboo tekentablet gekocht, waar ook een installatie CD bij zat. Eenmaal de cd in de Acer Aspire 5520 laptop gedaan wordt de CD niet geladen.
Er brandt ook geen lampje dat de CD/DVD wordt geladen of herkent.

Ik heb er een ''auto fix'' programma van Microsoft erover heen laten gaan maar die geeft aan dat ik geen CD/DVD station heb.
Mijn laptop herkent het CD/DVD station gewoon niet meer.

Wat kan ik nu het beste doen?

Probeer eens een biosreset

Is het wel een installatie cd???
Wacom heeft er een handje van om alleen een bestand uit de catroot erop te zetten.
Je moet dan de tablet handmatig installeren met behulp van dat bestand.

Nou het probleem is eerder dat mijn computer gewoon het CD station niet meer herkent, ook niet bij apparaatbeheer. Andere CD's worden ook niet herkent.

Ik heb al een paar keer die verhaaltjes gelezen van Upper en lower filers, maar mijn Laptop heeft geen Lower filters...:confused:

Microsoft zegt:
Verwijder de waarden Upperfilters en Lowerfilters uit de volgende registersleutel:
HKEY_LOC$$AL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Maar hier kan ik echt geen Lower filters vinden...

Je moet goed opletten want het scheelt ooit maar een letter of cijfer.
Er lijken er een paar heel erg op elkaar

Daar staat precies hetzelfde als bij 0000.
En properties kan niet geopend worden vanwege een fout. Maar hij zegt niet wat voor fout.

Hallo

Wordt de drive nog herkend in de b.i.o.s ???

Indien nee , dan kan de drive gewooweg defekt zijn.

Of.... de connector v/d drive naar het motherboard is vervuild (stof).

Deze zuiver maken is een mogelijkheid , maar meestal is het voldoende om de drive een paar keer in/uit de laptop te schuiven om deze kontaktjes terug zuiver te maken.

Let op ... meestal is de drive extra mechanisch (schroefje aan de onderzijde) vergrendeld op de een of andere manier om het zo maar uit de laptop vallen te voorkomen.

p.s.

Een heel snelle test is uiteraard opstarten d.m.v. een bootbare c.d./d.v.d. in deze drive (opstartvolgorde controleren)

Peter

Laatst bewerkt:
De drive wordt niet meer herkend nee.
Ik heb net het hele klepje schoon gemaakt, maar het maakt nog steeds geen verschil.
Ik vrees echt dat er binnen in de laptop iets kapot is :(

Hallo

"Ik heb net het hele klepje schoon gemaakt"

De bedoeling is wel om de ganse drive een paar keer in/uit te pluggen om op deze wijze de verbindingsconnectoren tussen het motherboard en de drive zuiver te maken.

Of ... laat dit doen door iemand met de nodige ervaring.

Is +/- 2 min werk.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan