Laptop herkent geen netwerken Gister wel??

• Onderwerp starter Onderwerp starter mdb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mdb

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Hallo allemaal,
Ik heb een laptop (Easynote SJ51), ik woon op dit moment bij mijn tante waar ze draadloos internet hebben. Gisteren werkte het gewoon en herkende mijn laptop talloze netwerken, nu herketn ie niks meer! Ik heb (volgens mij) niks gedaan wat het veroorzaakt kan hebben. Ik heb gekeken voor een schakelaar voor de netwerkadapter maar die heb ik niet.
Mijn netwerkadapter is Realtek RTL8187B Wireles 802.11g 54Mbps

Ik heb talloze dingen geprobeerd, ook ben ik naar netwerkverbindingen gaan kijken, daar zie ik 2 icoontjes. Ik heb een VLAN connection (daar staat een X en daaronder, netwerkkable niet aangesloteN) en een draadloze netwerkverbinding (ook met een x en daar staat onder niet verbonden). Als ik die laatste verbinding laat maken krijg ik de error: Kan geen draadloze netwerken in het bereik van deze computer vinden. Het kan niet aan het draadloos netwerk van mijn tante liggen want de eerste keer toen ik keek naarn etwerken had ik er minstens 6 en nu 0. Er is dus iets mis met mijn netwerkadapter maar ik weet gewoon niet wat! Ik ben ten einde raad kan iemand me helpen?

Oja, als ik kijk bij draadloze netwerken beheren staat het netwerk er wel tussen, als ik mijn adapter uitschakel gaat ie weg en als ik weer inschakel issie er weer.

Help!

Maar kijk eens voor de zekerheid of de draadloze accespoint/router misschien toch niet doet. Kijk of het lichtje van power en wlan nog branden. (of misschien zijn het bij jouw andere lichtjes). Dan weet je in ieder geval zeker of het aan het netwerk, of aan je laptop ligt.

Gecheckt... het ligt echt aan mijn laptop. Any ideas?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan