Laptop herkent videokaart niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gabazo

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2006
Beste Helpers,

Ik ben nu bijna twee jaar de eigenaar van een laptop van MSI, type GT640.

Dit is een zogenaamde 'game-laptop' en daar gebruik ik hem dan geregeld voor. Gister liep de gehele laptop vast aan het einde van een potje Fifa. Er was geen bediening meer mogelijk en ik heb de aan/uitknop ingedrukt moeten houden om mn laptop opnieuw op te starten. Toen ik hem weer aandeed kwamen er allemaal rare rode blokken in beeld die kort daarna wegtrokken. Door het beeld heen zitten nu kleine blauwe/rode streepjes. Ik heb het even bij apparaatbeheer gecheckt en daar krijg ik error code 43. Er staat dat de videokaart niet correct werkt. Daarnaast heb ik de laptop op een ander extern scherm aangesloten en ook op dat scherm heeft hij dezelfde kuren, het ligt dus niet aan het lcd scherm zelf. De drivers zijn allemaal geupdatet en ik heb ze er allemaal afgehaald/opgezet, maar dat werkte niet.

Een ander probleem vind zich in de linkerscharnier van mijn laptop. Deze scharnier is afgebroken en daardoor 'klapt' hij niet goed meer. dit heb ik al een langere tijd en vormde tot voor kort dus geen problemen. Ik vraag me af of dit in verbinding staat met het probleem dat ik nu heb, of dat dit juist domme pech is en dat alles nu tegelijk gebeurd.

Ik hoor graag van jullie en ik ben benieuwd naar de reacties,

Vriendelijke groet

Mhh, klinkt niet goed. Als het dan nog steeds voorkomt is ermisschien toch iets mis met die kaart. Heb je ook al geprobeerd wat er gebeurde met de standaard windows driver? In apparaatbeheer de videokaart verwijderen met rechtermuisknop > installatieongedaan maken en daarna de pc herstarten en de standaard driver lateninstalleren. Eventueel vanuit configuratiescherm ookalles verwijderen. Lukt dat niet lukt dan vrees ik voor je videokaart. Medegezien het feit dat je al op een ander beeldscherm hebt uitgeprobeerd. Proberen kun je het natuurlijk altijd. :confused:

Laatst bewerkt:
Kapotte scharnier zou de oorzaak kunnen zijn... door het scharnier loopt een flatcable van de videokaart naar het scherm... als daar sluiting in is gekomen zou het kunnen dat dit ook effect heeft op een extern beeldscherm.

Nadat ik de berichten hier boven had gelezen, besloot ik om mn laptop nog een keer op te starten.
Opeens werkte alles weer zoals normaal, maar na een minuut of 2 liep het beeld weer vast en kwamen de rare rode/blauwe streepjes weer terug.

wijst dit inderdaad op een sluiting in de kabels?

Hoop voor jou dat dit anders is,maar ik had ongeveer hetzelfde op mijn Dell 9400 een 2-tal jaar geleden.
Videokaart capacitors verbrandt.....

Is dat toen verholpen dmv een nieuwe videokaart? of heb je destijds een nieuwe laptop moeten aanschaffen?

Ik heb toen een andere aangeschaft.......nieuwe videokaart zou zo'n 200 euro kosten,en de laptop was van eind 2006........ook de batterij had haar beste tijd gehad,anders had ik er misschien nog over getwijfeld....

Ben zojuist bij de computerboer geweest en hij heeft alles een beetje gecheckt. Hij vertelde me dat waarschijnlijk naast de videokaart ook de processor en de harddisk zijn aangetast. Hij zei dat de scharnier er waarschijnlijk niks mee te maken heeft en dat het dus stom toeval is.

Daarnaast heeft hij mij verteld dat hoe ik mijn laptop gebruik (intensief en ook om te gamen) niet vreemd is dat hij binnen 2 jaar al kapot is gegaan.
Een reparatie zou volgens hem minimaal 350 euro kosten, dus ik denk dat ik ga kijken voor een nieuwe laptop. Baal er enorm van, zeker omdat er met mijn huidige specs er niet veel te vinden is voor een mooie prijs.

Hebben jullie misschien nog suggesties voor een goede laptop waar ik ook mee kan gamen? Alles suggesties behalve Acer zijn welkom!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan