Laptop herkent WiFI adapter niet, en Network controller ook niet, help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
He mensen..

ik heb net mijn Acer Aspire 5100 met Windows Prof. XP geformatteerd. Ik krijg alleen het draadloos netwerk niet aan de praat. Hij ziet alleen mijn Realtek Netwerk kaart...en dus niet mijn Wireless kaart..

ik heb Everest gedraaid en ik moet deze kaart hebben:
Broadcom 802.11g Wireless Network Adapter

Nu heb ik al 8 verschillende drivers gedownload en gesintalleerd.. alleen hij herkent de kaart nog steeds niet..
Furthermore.. ik heb in system devices een uitroepteken bij Network Controller staan..als ik daar de drivers van update (en de drivers van die broadcom pak), dan pakt hij die ook niet.. dus dat zal wel niet niet hetzelfde zijn of wel?

anyway.. kan iemand me helpen?

Heb je al op de site van de fabrikant gekeken naar de drivers?

jep die heb ik gebruikt:
http://www.acer.nl/acer/service.do?...ryISOCtxParam=NL&ctx1.att21k=1&CRC=2939325947

en dan de "Wireless LAN Broadcom Stuurprogramma voor draadloos-netwerk"" drivers

ik denk dat het probleem met dat "netwerk controller" ding zit.. want als ik die drivers installeert.. krijg ik op een gegeven moment een 'found new hardware venster' voor die netwerk controller.. en daar heb ik dus de drivers niet voor.. (in de achtergrond rond de installatie van die drivers van de WLAN wel gewoon af...

Wel als eerste de chipset drivers gedaan? want dat MOET als eerste!!

En wel de drivers van de juiste WLAN, want er staan er twee...

ehm nee, ik heb niet als eerste die chipset dingen gedaan, die heb ik erna pas gedaan..

zou dat het kunnen zijn?

hoe kan ik dit nu op lossen? opnieuw formatteren?

lan drivers en wlan drivers de-installeren, dan chipset drivers installeren, dan lan en wlan drivers weer installeren

goed ik ga het proberen.. ik zag alleen geen optie om de chipset de deinstalleren, dus installeer ik alles er nog maar een keer overheen..en daarna de LAN en WLAN drivers.. of kan het zo niet?

ben benieuwd!
trouwens.. zon chipset..als ik die installeer zie ik zon beetje alleen maar dingen voor mijn grafische kaart installeren.. hoe kan dit met mijn wireless te maken hebben dan? Ik neem aan dat het dus meer is datn alleen maar drivers voor mijn grafische kaart...

Chipset drivers zijn de zgn. basis drivers, die nodig zijn om de andere drivers correct te laten werken.

Soms worden die geintegreerd met video drivers voor de onboard video, soms zitten ook de Lan drivers er direct in, verschilt per type chipset driver

****, hij kan nog steeds niet die network controller vinden..nog steeds found new hardware ervoor.. :( :(

hij ziet ook mijn WLAN kaart nog niet :( :(

het heeft niet geholpen..maar kan het er aan liggen dat ik dus die volgorde verknald heb en mijn 'oplossing om alles te erover te installeren..niet geholpenb heeft?

thanks!

Kan je niet zo goed meer volgen

het heeft niet geholpen..maar kan het er aan liggen dat ik dus die volgorde verknald heb en mijn 'oplossing om alles te erover te installeren..niet geholpenb heeft?

thanks!

Wat heb je nou precies gedaan?

LAN en WLAN driver uninstalled....daarna chipset geinstalleerd (over de isntal die ik al had)..en daarna LAN en WLAN weer geinstalleerd...

is goed ik ga hem ff opnieuwe formatteren, nu met de goede volgorde erna...ben zo terug!

grrrrr....

na de format krijg ik het zelfde..

heb eerst de chipset geinstalleerd (die trouwens heel mijn beeld verknalt.. en naar 4 kleuren zet of zo..

maar na installatie van WLAN, krijg ik de zelfde melding.. ineens komt die found hardware van die netwerk controller naar boven..en daar heb ik de drivers dus niet van :(

het ligt dus mi aan die netwerk controller die ik maar niet geinstalleerd krijg...

Aangezien ik geen PB naar betreffende persoon kan versturen:

Is het probleem hieromtrent al opgelost? Want zit met exact hetzelfde gezever. En een nieuw topic ervoor openen lijkt me niet gepast.

Correct me if I'm wrong!

Edit:

De drivers die je via de normale weg kreeg via Acer deden het niet:

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5100.html

Beetje zoekwerk vond ik hem hier..

En ik heb geen Broadcom maar een Atheros adapter

Werkend dus!

Dank enigweg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug