LAPTOP, Hulp gezocht bij het maken van beslissing

Status
Niet open voor verdere reacties.

JBourne

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2013
Hoi allemaal,

Na maanden zoeken naar een laptop voor mijn opleiding mediavormgeving, waar gebruik gemaakt gaat worden van Abode programma's, heb ik 2 laptops geselecteerd die mij leken passen.

Nu moet ik nog de keus maken welke van de twee het wordt, ik heb moeite met kiezen en heb verder ook niet zoveel verstand van laptops dat ik er helemaal zelf uit komt, dus vraag ik om hulp.

Laptop #1: Lenovo IdeaPad Y510P

Laptop #2: BTO's custom selected X•BOOK 15CL58 (Zie hier de niet geconfigureerde laptop.)

Mijn vermelde voordelen/nadelen (er zullen uiteraard meer zijn)

Lenovo IdeaPad Y510P - €1249
Voordelen: Backlit keyboard, Dual Graphics, behuizing, mooie looks, JBL speakers, prijs
Nadelen: Windows 8

X•BOOK 15CL58 - Ongeveer €1600
Voordelen: 24GB ram, NVIDEA GTX765, 1TB 7200 RPM, 128GB SDD, Windows 7
Nadelen: Behuizing, prijs

Ik snap dat het logisch is om te zeggen dat ik voor de beste moet gaan, maar op het moment ben ik zelfs niet zeker welke beter is. Mijn budget ligt dus rond de €1500 maar dit is echt een max.
Ik vind het ook prima als jullie nog andere laptops willen aanraden.

Hou er rekening mee dat dit een laptop is die ik minimaal 4 jaar moet gebruiken voor mijn studie, dus 4 jaar zware programma's aan moet kunnen. Voor welke kan ik het beste kiezen? Of moet ik helemaal van deze keuze af?

Alvast bedankt voor de hulp!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ingeval van Win8 zou ik altijd voor een systeem met touch screen gaan... (heb net de Dell Inspiron 15z getest (ver onder de door jouw gewenste specs!), met touch valt er te werken met Win8)
Die Lenovo is er ook met touch, maar is op dit moment (zag ik) slecht leverbaar (15/8 zouden hier en daar de eerste weer komen)

Het probleem blijkt opgelost, ik kon alleen maar een titel invoeren en had geen tekstvak. Vandaar dat ik willekeurig smiley's aanklikte met deze titel. Sorry voor het ongemak.

Bedankt voor de reactie! Ik ben inderdaad niet opzoek naar een systeem met een touch screen. Vandaar dat ik liever Win7 heb. De Lenovo die je bedoelt is denk ik wel heel anders dan die ik vermeld heb.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Welkom op Helpmij .nl

De lenovo bied toch voor zijn geld veel , ik zou daar eventueel een grotere ssd inbouwen en win 7 er op en je hebt een prima notebook voor de komende jaren.

hiii

ik zou de lenovo kiezen

die heeft De Beste mogelijkheden
en het is touch

dus ik ga voor de lenovo

Eventueel is dit een laptop die me ideaal lijkt voor je studie. (Niet voor spelletjes spelen)

- Speciale grafische kaart goed voor foto/video bewerken (Quadro K1000M)
- Intel Core i7 3630QM
- Mooi scherm (Full HD en blacklight) Met betere contrast verhoudingen. Wellicht de allerbeste kleurweergave die bij een laptop te vinden is (17% mooier als een Apple Retine beeldscherm)
- 7200 RPM HD.
- Smart slot (Je kan eventueel alleen in het systeem komen van de laptop, als je er fysiek een smartcard in doet)
- Accucapaciteit (Wh) 75Wh - 8 cellen batterij - Batterij levensduur 6.5 h
- Er zit standaard 4GB geheugen in die je kan uitbreiden tot 32GB.
- Audiosysteem SRS Premium Sound PRO
- OS: Windows 7 professional. Je kan het eventueel herstellen naar Windows 8 Pro.
- Ik weet niet zeker of er nog een SSD bij kan, maar vast wel ;)
- Laptop extra's Cardreader, Vochtbestendig toetsenbord, Webcam
- Optische Drive Type DVD+/-RW DL
- Verbinding (USB/FW) eSATA, Firewire 400, 2x USB 2.0, 2x USB 3.0
- QM77 Chipset met Vpro fucties. Leuk voor de systeem beheerder op school. Wat doet het http://en.wikipedia.org/wiki/VPro?

Zie ook korte uitleg: http://tweakers.net/reviews/3234/7/laptop-best-buy-guide-oktober-2013-laptop-voor-grafici-uiterlijk-en-indruk.html (Alternatief beste kleur weergave)
- Laptop : http://tweakers.net/pricewatch/322551/hp-elitebook-8570w-(ly556et)/specificaties/

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan