Laptop in de auto

Status
Niet open voor verdere reacties.

zulfikar

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2008
Beste Help-Mij'ers,

Ik wil graag voor de vakantie mijn laptop meenemen voor onderweg in de auto en wil daar graag een omvormer voor gebruiken, omdat ik dan gelijk ook mijn telefoon kan opladen enz. Maar de vraag is nu wat voor omvormer ik nodig hebt. Ik weet wel dat ik er 1 met 12v - 230v en dan 150 Watt nodig hebt, maar ik hoor nu iets over een zuivere sinus en dat ik daarmee mijn laptop adapter kan beschadigen en dat zou zonde zijn voor een adapter van rond de 50 euro...

Ik zou graag wat meer informatie erover willen, want ik snap er nu helemaal niks meer van nadat ik zuivere sinus hoor, ze zijn ook veel duurder, ongeveer 100 euro duurder en dat word een beetje te veel...:S

Met vriendelijke groeten,

Zulfikar

Nee, dat wil ik juist niet, omdat die rond de 80 euro is, dan koop ik liever een omvormer en betaal ik wat bij, omdat daar gewoon een stekker in kan...

de vraag is nu dat **** met sinus...:S

Hallo

quote :"maar ik hoor nu iets over een zuivere sinus en dat ik daarmee mijn laptop adapter kan beschadigen en dat zou zonde zijn voor een adapter van rond de 50 euro..."

Ik vraag mij af waar je dit gehoord zou kunnen hebben...

Alle hedendaagse laptops werken immers d.m.v. een geschakelde voeding , en deze slikken zowat alles ...

De ingangsspanning wordt immers gelijkgericht , en dan gechopt om de gewenste uitgangsspanningen te leveren.

Peter

Sorry, niet beschadigen, maar het zal gewoon niet opladen, ik heb het in een winkel gevraagd... het moest zuivere sinus zijn...

Sorry, niet beschadigen, maar het zal gewoon niet opladen, ik heb het in een winkel gevraagd... het moest zuivere sinus zijn...

Hmm, bedoel je misschien iets met wissel- en gelijkstroom? 'k heb er niet heel veel vestand van, maar als ik aan dat AC Anywhere apparaat een stekkerblokje hang, kan ik m'n laptop en mobiel (zonder problemen) tegelijk opladen...

Nee, het is echt iets met een sinus, een zuivere sinus moet ik hebben, maar misschien houd de man mij voor de gek, ze zijn namelijk wat duurder...:S

Een zuivere sinus geven een 99.9% zekerheid dat je apparaat gaat werken.
Bij een gemodificeerde sinus ligt het aan de sinus die het apparaat geeft.

wat leesvoer....
http://www.vego.nl/omvormers/omvormers_info/omvormers_info.htm

Een laptop voeding functioneerd vaak wel op een "Gemodificeerde sinus inverter" al kan hij lichtelijk brommen (die kans loop je ook op een zuivere sinus maar die kans is iets kleiner... ;))

Laatst bewerkt:
Een zuivere sinus geven een 99.9% zekerheid dat je apparaat gaat werken.
Bij een gemodificeerde sinus ligt het aan de sinus die het apparaat geeft.

wat leesvoer....
http://www.vego.nl/omvormers/omvormers_info/omvormers_info.htm

Een laptop voeding functioneerd vaak wel op een "Gemodificeerde sinus inverter" al kan hij lichtelijk brommen (die kans loop je ook op een zuivere sinus maar die kans is iets kleiner... ;))

Oke, bedankt, weet je het wel zeker ?:S..?

Maar als hij dat gaat brommen, is dat dan schadelijk voor je adapter? ik wil niet dat hij kapot gaat snapje :S...

Maar nogmaals bedankt :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan