Laptop + internet beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

FarahEl

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2010
Hallo,

Ik begrijp er even helemaal niks meer van. Ik had de afgelopen dagen een virus (trojan, nog wat en allerlei andere dingen). Dat meldde Windows security. Maar vervolgens staat er dat ik geen anti-virus systeem op mijn pc geinstalleerd heb. En dat terwijl ik Avast-antivirus op mijn laptop heb. En tijdens die worm-aanvallen die ik kreeg, deed Avast vrijwel niks! Als er een meldng kwam werd mij aanbevolen om op 'Verplaatsen naar Kluis' te klikken, maar vervolgens wanneer ik dat deed, kreeg ik een melding dat het niet lukte.

Nu heb ik Ad-aware geinstalleerd en zit avast er nog op. De wormen(trojan) zijn er als het goed is weer af. Maar mijn laptop doet nu heel raar. Hij start normaal op en doet alles normaal, maar na een kwartiertje loopt alles vast en verdwijnt zels het muis-icoontje. Ik druk dan een tijdje op aan/uit knop waardoor de laptop uit gaat. Maar dit probleem blijft zich herhalen.

Kan ik hier iets aan doen? En is Ad-aware genoeg beveiliging voor mijn volledige laptop + internet?

Gr, FarahEl

Je zit waarschijnlijk nog met een virus of spyware.

Het is trouwens af te raden om meerdere virusscanner op uw pc geïnstalleerd te hebben en actief te laten staan.

Je zou eens combofix kunnen downloaden en dit opstarten in veilige modus.

Ik vermoed dat daar mee veel opgelost zou zijn.

Hallo,

ad-ware is geen echte virusscanner, dien dient om je systeem te scannen en adware eruit te gooien.Avast darentegen is een virusscanner die alle in- en buitengaande internet verkeer scant en indien nodig tegenhoudt.Echter er zijn altijd enkele vissen die door de mazen van het net glippen en waardoor je systeem besmet is.Ik gebruik ook avast en je kan een scan uitvoeren in veilige modus.Dat wil zeggen dat je systeem opnieuw gestart word met de minst
mogelijke processen en drivers die nodig zijn om te werken en waardoor verborgen of ingenestelde virussen of andere rotzooi gemakkelijker opspoorbaar en verwijderbaar is.

Avast start je zo in veilige mode:-klik rechts op het icoontje rechtsonder in beeld
-start avast antivirus
-stop de geheugen controle
-klik rechts willekeurig in het avast venster die openkomt
en klik "plan opstart scan"
-selecteer alle lokale stations
-vink "scan gearchiveerde bestanden aan"
-vink "geavanceerde opties" aan
selecteer "verplaats geinfecteerd bestand naar kluis"
selecteer"negeer verwijderen of verplaatsen van
systeeembestanden.
-klik "plannen"
Nu wordt gevraagd om je systeem te herstarten en klik ja

na afloop start hij opnieuw op in normale modus en hopelijk is het dan in orde anders laat je het weten en zoeken we verder.(Er zijn nog andere scanners zat)

Groetjes

Je zou eens combofix kunnen downloaden en dit opstarten in veilige modus.

Ik vermoed dat daar mee veel opgelost zou zijn.

Ik heb het gedownload, maar wanneer ik op 'Run' klik, gebeurd er niks. Ditzelfde met andere spyware-doctors.

Ik merk nog steeds dat mijn laptop vol zit, het downloaden van dingen lukt namelijk niet meer. En als ik op 'start' klik en daarna op 'run' en daarin wat wil typen, zie ik allemaal rare teksten staan zoals 'soviettop.com' en andere rare dingen.

Hallo,

ad-ware is geen echte virusscanner, dien dient om je systeem te scannen en adware eruit te gooien.Avast darentegen is een virusscanner die alle in- en buitengaande internet verkeer scant en indien nodig tegenhoudt.Echter er zijn altijd enkele vissen die door de mazen van het net glippen en waardoor je systeem besmet is.Ik gebruik ook avast en je kan een scan uitvoeren in veilige modus.Dat wil zeggen dat je systeem opnieuw gestart word met de minst
mogelijke processen en drivers die nodig zijn om te werken en waardoor verborgen of ingenestelde virussen of andere rotzooi gemakkelijker opspoorbaar en verwijderbaar is.

Avast start je zo in veilige mode:-klik rechts op het icoontje rechtsonder in beeld
-start avast antivirus
-stop de geheugen controle
-klik rechts willekeurig in het avast venster die openkomt
en klik "plan opstart scan"
-selecteer alle lokale stations
-vink "scan gearchiveerde bestanden aan"
-vink "geavanceerde opties" aan
selecteer "verplaats geinfecteerd bestand naar kluis"
selecteer"negeer verwijderen of verplaatsen van
systeeembestanden.
-klik "plannen"
Nu wordt gevraagd om je systeem te herstarten en klik ja

na afloop start hij opnieuw op in normale modus en hopelijk is het dan in orde anders laat je het weten en zoeken we verder.(Er zijn nog andere scanners zat)

Groetjes

Moet ik bij het opstarten de laptop in veilige modus opstarten of doet ie dat automatisch? Want ik heb gedaan wat je zei, alleen ik merk geen verschil. Avast heeft ook nul besmette bestanden gevonden. Dus dat zegt ook wat.

Voer je Combofix uit in veilige modus?

Dat zou normaal moeten lukken.

Desnoods downloaden op je bureaublad zetten. En dan veilige modus kiezen.

met avast of een andere scanner?

en heb je nog problemen of draait ie terug goed?

met avast of een andere scanner?

en heb je nog problemen of draait ie terug goed?

Nee niet met Avast, met Combofix. Ik heb daarna nog een Ccleaner geinstalleerd en nu is alles gewoon weer normaal.

Ik gebruik nu nog alleen AVG en Ad-aware.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan