Laptop is sloom en valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlowerDusty

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Hallo,

Mijn vriend heeft een Samsung mp300 sinds januari 2012. Al snel na de aankoop had hij kuren. Wat mij opviel is dat hij nooit Windows updates installeerden, geen virusscanner erop had staan en hij zet de laptop nooit uit (enkel scherm dicht).
Ik heb laatst Avast antivirus erop gezet, Malwarebytes Anti-Malware en ccleaner. Het probleem is nu de laptop valt vaak uit met een blauwscherm en vaak kan hij niet verder dan het opstart account en volgende moment werkt alles weer.
Verder is de laptop erg sloom en heeft hij overdreven veel spam. Bij mij werkt in Chrome ''Adblock'' geweldig goed, ik heb nooit reclame of spam. Echter heb ik deze extensie ook in de browser op de laptop van mijn vriend geïnstalleerd maar deze laat gewoon alle reclame en spam door.. Ook heb ik virus scan laten uitvoeren, Malwarebytes scan en alles opgeschoond met Ccleaner en de Windows updates geïnstalleerd. Maar niets van dit alles lijkt baat te hebben. Is dit nog op te lossen of is de laptop op zijn einde?

volgens mij bedoel je met blauw scherm dit ---> PFN_LIST_CORRUPT_Windows_7.jpgwelke foutmelding krijg je daarbij
waar de foutmelding zou moeten staan zit een rood vierkantje omheen

Laatst bewerkt:
ADWceaner nog niet geprobeerd. Wel heb ik via msconfig diverse opstart programma's al uitgezet.
Blauwscherm ging tot nu toe te vlug voorbij om de foutcode over te nemen. Overigens maakt de laptop even een ratelend geluid als hij uitvalt en dan weer opstart met blauwscherm..

Met het tooltje Whocrased geeft hij het volgende aan:

Crash dump directory: C:\windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

No valid crash dumps have been found on your computer

--------------------------------------------------------------------------------
Conclusion
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dumps are enabled but no valid crash dumps have been found. It may be that there are problems which prevent crash dumps from being written out. Check out the following article for possible causes: If crash dumps are not written out.

In case your computer does experience sudden reboots it is likely these are caused by malfunctioning hardware, power failure or a thermal issue. To troubleshoot a thermal issue, check the temperature using your BIOS setup program, check for dust in CPU and motherboard fans and if your computer is portable make sure it's located on a hard surface. Otherwise it's suggested you contact the support department of the manufacturer of your system or test your system with a memory test utility for further investigation.

Check out the following articles for more information: Troubleshooting sudden resets and shut downs.

Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is actually responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.

Dat er maar eerst voor zorgen dat het blauwe scherm blijft staan, zodat rustig gelezen kan worden wat er mis is.
Dat gaat als volgt:
Als Windows actief is dan: Start-Instellingen-Configuratiescherm-Systeem-Geavanceerd en dan Opstart- en Herstelinstellingen (druk op Instellingen).
Waarschijnlijk staat daar onder het onderdeel Systeemfouten, het vinkje aan bij "De computer automatisch opnieuw starten". Haal dat vinkje dan weg en druk op OK.

Ik komt tot Configuratiescherm en dan Systeem en beveiliging verder dan dat kunnen we geen Opstart- en herstelinstellingen vinden? Het is Windows 7. Wel ''Deze computer naar een eerdere toestand herstellen'' Maar daar staan geen ''instellingen'' onder..

ah, I see the confusion (om met Sheldon te spreken :-)

In het Configuratiescherm moet eerst rechtsboven, de rubriek "Weergeven op" van "categorie" veranderd worden in "Pictogrammen" (grote of kleine).
Als dat gebeurt is verschijnt er ineens een ouderwets windows configuratie overzicht en daar staat dan "Systeem" bij.

volgens mij bedoel je met blauw scherm dit ---> Bekijk bijlage 210191welke foutmelding krijg je daarbij
waar de foutmelding zou moeten staan zit een rood vierkantje omheen

Als je het Blauwe scherm leest staat er duidelijk dat er hardware of software niet goed geconfigureerd is/geinstalleerd. In je eerste post geef je dat probleem eigenlijk al een beetje aan:

Hallo,

Wat mij opviel is dat hij nooit Windows updates installeerden, geen virusscanner erop had staan en hij zet de laptop nooit uit (enkel scherm dicht).
Ik heb laatst Avast antivirus erop gezet, Malwarebytes Anti-Malware en ccleaner. Het probleem is nu de laptop valt vaak uit met een blauwscherm

- 3 Virus scanners die tegelijkertijd opstarten kan nooit goed zijn, hety is beter om er 1 te installeren, laten scannen. Verwijderen en dan de volgende installeren.
- De pc word nog meer kwetsbaar voor internet aanvallen/cookies ect, als je geen windows updates installeert en hierdoor kan je trojanen krijgen ect. Die Windows kort gezegt fout voor je configureert. Waardoor je die blauwe schermen kan krijgen. Je systeem moet altijd zo up to date mogelijk zijn. Ze maken geen updates voor de lol ;)

Als je het Blauwe scherm leest staat er duidelijk dat er hardware of software niet goed geconfigureerd is/geinstalleerd. In je eerste post geef je dat probleem eigenlijk al een beetje aan:

- 3 Virus scanners die tegelijkertijd opstarten kan nooit goed zijn, hety is beter om er 1 te installeren, laten scannen. Verwijderen en dan de volgende installeren.
- De pc word nog meer kwetsbaar voor internet aanvallen/cookies ect, als je geen windows updates installeert en hierdoor kan je trojanen krijgen ect. Die Windows kort gezegt fout voor je configureert. Waardoor je die blauwe schermen kan krijgen. Je systeem moet altijd zo up to date mogelijk zijn. Ze maken geen updates voor de lol ;)

Duidelijk. Overigens op mijn (gebouwde) desktop pc, die ik nu bijna 2 jaar veel gebruik heb ik ook de programma's: Avast Antivirus free editie, Malwarebytes Anti-Malware, CCleaner en SpamFighter (voor outlook). Hij is nog net zo snel als 2 jaar geleden toen hij nieuw in elkaar is gebouwd. Nooit een virus gehad of andere haperingen. Ik probeer zo goed mogelijk up to date te blijven en voer met regelmaat scans uit. En daar heb ik nooit problemen mee. Dit geld ook voor mijn eigen laptop, staan ook al die programma's op en na 4 jaar is hij nog steeds vlot! :) Dus lijkt mij niet dat het slecht is al die programma's(?) Gezien mijn eigen ervaring.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan