Laptop kan draadloze verbinding niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loraine

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2007
Berichten
33
Hallo,

Ik heb nu sinds een maandje een nieuwe laptop. Een Asus K53S, met Windows 7.
Omdat we een vrij oude router hadden, hadden we nog geen draadloos internet.
Daarom vandaag een nieuwe router aangeschaft; een Netgear Wireless-N 300 Router[JWNR2000].
Internet werkt op een ander PC bekabeld prima, en op een andere laptop ook zelfs draadloos.
Maar op mijn laptop dus niet.

Het probleem is dat hij het draadloze netwerk helemaal niet kan vinden. Toen hij net
was geïnstalleerd, vond hij hem wel, maar kon hij er geen verbinding mee maken.
En sindsdien vind hij hem dus ook niet meer. Het gekke is dat hij wel talloze andere
draadloze verbindingen in de buurt kan vinden.

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Alvast bedankt!
 
Eerst maar eens melden of bedraad aangesloten de laptop wel werkt met die nieuwe router. Indien ja, dan is er (Internet-)technisch niet veel mis, denk ik.

Als je in de router een 802.11n only netwerk hebt ingericht, en je hebt een K53SC, dan kan het zijn dat die níet ook 802.11N ondersteund (zie specificaties: hier).

Lijkt me dus dat je beter tijdelijk de instellingen op de router kunt 'ombouwen' naar 802.11g en kijken of je laptop er dan wel mee verbinden kan.

Succes,

Tijs.
 
Ja, bekabeld werkt hij wel gewoon prima.

Dat veranderen moet gewoon als je inlogt op de router?
Daar kan ik het namelijk niet vinden.

Hier een screenshot, waar zou ik dit moeten veranderen dan?

29qdtg4.jpg
 
Heb het ondertussen opgelost.

Was eigenlijk heel simpel. Channel stond op auto. Deze op 1 gezet,
en hoppa, nu wel gevonden, en hij werkt.

Toch nog bedankt. :thumb:
 
Apart verhaal wat je schreef: De logica ontbreekt in zoverre dat we in Europa kanaal 1 t/m 13 kennen. In Amerika echter maar 1 t/m 11. Een mogelijkheid zou dus kunnen zijn dat je een amerikaanse laptop hebt...

Andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat het automatisch gekozen kanaalnummer in jouw buurt veel gebruikt werd, maar (gegeven dat de andere laptop het netwerk wél kon vinden) dat zou dan betekenen dat de laptop met de problemen toch wel een flink stuk verder van de router moet zijn geweest dan de laptop waar het wel eerder al werkte...

Maar goed, fijn dat je een oplossing hebt gevonden. Graag nog je vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Zat max. 2 meter van de router af [met 1 muur ertussen.] Maargoed, hij doet het in ieder geval!

Oja, die was ik even vergeten. Bij deze.
 
Ik heb hetzelfde probleem met mijn k53s en ik wilde het proberen op te lossen door het Channel te veranderen, maar ik kan het niet vinden.. waar staat dit?
 
@AyaCakes: Dat moet in je draadloze router gebeuren. Dus welke router heb je? Merk + type.

Tijs.
 
ik heb het kunnen vinden en veranderd, maar het heeft geen verschil gemaakt voor het resultaat; de laptop kan nog steeds niet op het draadloze netwerk :(
 
@AyaCakes: kom even op de Helpmij chat, dan kan ik (misschien) via TeamViewer wat voor je betekenen.
Wel op letten dat je teamviewer op je laptop opstart, want ik moet echt op die computer werken.

Tijs.
 
Installatie van nieuwe drivers, resetten TCP/IP stack etc. hebben niet geholpen. Bedraad werkt het, maar draadloos wordt er geen netwerk gevonden om mee te verbinden.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan