laptop kan geen besturingssysteem meer vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Biteboy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2007
Berichten
4
Hoi,

Had nog een laptop staan,een oudje(Celeron 550 Mhz. 32Mb Ram 6Gb HDD)dus genoeg voor windows 98,dat dus geinstalleerd en geupdate met SE en daarna herstart en alles werkte prima.de laptop uitgezet(overigens batterij is niet best meer maar met adapter gaat het verder prima).Vandaag wilde ik er verder mee gaan is immers wel een leuk ding voor de kids,maar nu kan hij geen besturingssysteem meer vinden en nu ik er over nadacht had hij dit al eerder en heb ik hem daarom aan de kant gezet.Als ik opstart met cd als eerste boot geeft hij geen os aan ,start ik echter op van hd dan blijft hij staan op een zwart scherm met knipperende cursor en verder niks.
Waar kan dit aan liggen,is dit iets van een mobo batterij probleem of gaat het verder?
Zou hem toch wel graag aan de praat wilen houden na installatie,of ligt dit soms aan dat het de originele cd van toshiba niet is(is wel officiele windows98 cd)?
Graag reacties,alvast bedankt
:confused:
Nu snap ik er niks meer van ,nu hij een tijdje aan de voeding heeft gestaan start hij gewoon windows op na CTRL/ALT/DEL:shocked:
 
Laatst bewerkt:
waarschijnlijk de back-up batterij weer up to date.
 
Nee niet echt hij heef het inmiddels alweer,na onverklaarbare crash moet eerst scandisk gebruiken om te repareren en dan nog herinstalleren.
En nu na nieuwe installatie en een nachtje rust geeft hij bij start weer "Operating system not found" Wat moet ik hier nu mee?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan