laptop kan geen draadloze verbinding vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

w.dekkers

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2003
ik heb een nieuwe laptop gekocht acer 3000 met een met een ingebakke cardbus.
tevens heb ik een router sitcom broadband router 54g.
hier heb ik een computer en een Xbox op aangesloten met een netwerkkabel.
bekabeld werkt alles. maar als ik de laptop inschakel dan krijg ik de melding dat deze geen draadloos netwerk kan vinden. terwijl ik er bijna boven op zit.
het lampje van de 802.11g op de router knippert onregelmatig.
ook het lampje aan de laptop knippert.
moet ik op de laptop nog wat instellen?
groetjes, Wim

heb je met de bekabelde pc al het draadloze gedeelte van je router geconfigureerd? (inloggen via IP-adres router en b.v. Wireless selecteren en dan configureren) daarna kun je op de laptop bepaalde instellingen doen zoals de wep-key instellen etc.

bij de PPTP Settings wordt gevraagd naar connection id
wat moet ik hier invullen?
want als ik niets invul dan verschijnt er een veld met de mededeling dat alles gelukt is klik op oke
met kleine lettertjes zie ik dat de PPTP disconnect is.
en moet ik de router resetten om weer verbinding te krijgen met het internet.
dus iets klopt hier niet.

Bij welke provider heb je internet? je moet waarschijnlijk je gebruikersnaam en wachtwoord invullen. P.s. heb je de installation-wizard gebruikt om de router te configureren? Dat is namelijk wel zo handig, de router wordt dan automatisch geconfigureerd zodat de instellingen goed staan voor jouw provider.

De perfecte oplossing: kan geen draadloze verbindingen vinden

een vriend van mij heeft hetzelfde probleem gehad en ik heb het nagedaan en weet de perfecte oplossing ervoor. ga naar start en configuratiescherm en daarna naar netwerkcentrum daarlinks in het blauw vind je adapterinstellingen wijzigen en dan klik je op de linkse verbinding en drukt op inschakelen zo heb ik het opgelost ik hoop dat het helpt voor iemand ik heb wel windows 7 dus ik hoop dat het overal hetzelfde moet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan