Laptop kan geen netwerken vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

MVisser

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2012
Goedemiddag,

Sinds enige uren kan mijn laptop geen draadloze netwerken meer vinden. In het netwerkcentrum wordt aangegeven ''Er zijn geen verbindingen beschikbaar''. Dit terwijl ander pc's wel gewoon van het netwerk gebruik kunnen maken en het lampje van mijn Wifi ontvangst gewoon aan staat.
Ik heb toen de probleem oplosser gebruikt, deze gaf de volgende melding: De verbindingsmogelijkheden voor draadloze netwerken zijn uitgeschakeld. Probleem oplosser schakelde de verbindingsmogelijkheden weer in en hierna had ik weer internet. Dit duurde echter maar enkele minuten en het riedeltje herhaalde zich zo'n vijf keer. Na de laatste keer de probleem oplosser te draaien kreeg ik echter een hele lijst met problemen, waarvan er geen een opgelost kon worden. Ik heb toen onder apparaatbeheer mijn netwerkadapter verwijderd en opnieuw opgestart. Windows begon toen met het opnieuw installeren van stuurprogramma's maar dit liep vast omdat er geen nieuwe stuurprogramma's geïnstalleerd konden worden. Als laatste redmiddel heb ik mijn laptop terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Dit had als enig resultaat dat alles weer van vooraf aan begon, weer de melding ''Er zijn geen verbindingen beschikbaar'', probleem oplosser werkt enkele malen ect.

Hierna heb ik maar gewoon een netwerkkabel in mijn laptop geprikt, nog steeds geen internet. De enige manier om nu op internet te komen met mijn laptop is als ik mijn mobiel gebruik als mobiele hotspot d.m.v. USB.

Wat kan ik nu nog doen om wel weer verbinding te krijgen?

Het betreft een ASUS N76V.

Lijkt mij eerder een hardware matig probleem. Heb je nog garantie ?

Hij is al ouder dan 2 jaar dan?
Kom nog diverse types tegen namelijk, welke heb je precies ?

Dan nog even dit !!

Download Driverbooster eens en laat die een scan doen en update dan de drivers van de netwerkkaarten eens.

http://www.iobit.com/driver-booster.php

Opnieuw opstarten en kijken wat hij doet.

Laatst bewerkt:
De N76VM-V2G-T1023V en hij is van 04-2012 met 2 jaar garantie, dus net verlopen...

Ik licht even iemand in voor je, hoop dat hij je verder kan helpen. Kan even duren eer hij reageert......

Beginnen met oorzaken uit te sluiten: Gebruik de Fn-F2 toetscombinatie (zie handleiding) zodanig dat dat de wifi adapter is uitgeschakeld ('Vliegtuigmodus'). Dan kabel weer in laptop en kijken of bedraad er wat goeds gebeurt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,

Wifi adapter uitgeschakeld, kabel erin, direct internet. Is m'n wifi adapter dan stuk?

Lijkt mij van wel, maar je kunt natuurlijk even kijken wat er gebeurt als je de kabel er uit haalt, wifi adapter weer inschakeldt via Fn-F2 en kijkt of je een stabiele verbinding via wifi krijgt. Blijft het kwakkelen, dan wifi weer uitschakelen, concluderen dat de wifi chip kapot is en een USB wifi adapter gaan kopen.

Tijs.

Zo, USB netwerkadapter ontvangen en geinstaleerd. Kan alle netwerken weer ontvangen, mijn dank is groot!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan