laptop kan geen verbinding maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ozzie78

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2007
Hallo,

Ik heb een desktop pc met Telenet internet. Die doet het perfect.Nu is het probleem dat als ik diezelfde netwerkabel in mijn laptop (Fujitsu Siemens Amilo) steek dat hij geen verbinding kan maken met internet. Aangezien ik telenet expressnet heb kan hij perfect 2 ip adressen aanmaken dus daar kan het probleem niet liggen. Mijn ethernet adapter functioneert correct.Alle instellingen staan juist geconfigureerd. Ik heb contact opgenomen met telenet en daar zeggen ze mij dat mijn modem geen signaal doorstuurd op de moment dat ik mijn netwerkkabel in mijn laptop steek. Ze weten niet hoe dat komt en ze zeggen dat er een probleem met mijn laptop moet zijn. De vraag is natuurlijk welk.Ik heb al bijna alles geprobeert en het enige dat ik zou kunnen denken is aangezien ik 2 poorten heb op mijn laptop (een normale gelijk op mijn desktop en een iets kleinere)dat het probleem zich daar misschien kan bevinden? Kan iemand aub helpen?

Mvg,
Wesley

Mogelijk dat zij je MAC adres registeren. Elke netwerkapparaat heeft een uniek MAC-adres. Bij internet via de kabel werkt het wel op die mannier. Ik kan dus niet zomaar de kabel uit PC1 halen en die stoppen in PC2. Ik moet dan het modem eerst uitzetten door stekker uit stopcontact en na 10 sec weer erin. Nu meld het kabelmodem zich opnieuw aan met het nieuwe mac-adres, je moet dan wel voor het opstarten de kabel verwisselen van PC.

Als dit het probleem zou zijn dan kun je het MAC adres van beide PC gelijk zetten bij de netwerkinstellingen van je Netwerkkaart en dan heb je dit probleem niet meer.

Ik ken telenet niet dus weet niet wat hoe zij dit doen maar je kunt het eens proberen.
Beter kun je een router er tussen stoppen. Dan kun je bedraad min 4 Pc aansluiten en tegelijk ook gebruik maken van Internet en je kunt dan ook nog onderling je bestanden delen etc.

Ik heb geprobeert om mijn modem te resetten.Zonder resultaat.Hij vindt gewoonweg geen verbinding.Nochthans zegt telenet mij dat er wel degelijk gegevens en een ip adres aangemaakt en verstuurd worden.Dus moet het probleem zich elders en waarschijnlijk in mijn laptop bevinden.Toch bedankt voor de moeite en uitleg mikeo.

Check eens het volgende.

Sluit de kabel aan op je PC, waar alles het wel doet.
Klik op Start --> Uitvoeren en type in CMD en klik op OK
Type op de Prompt: ipconfig /all > PC1.txt

Sluit de kabel aan op je laptop
Klik op Start --> Uitvoeren en type in CMD en klik op OK
Type op de Prompt: ipconfig /all > PC2.txt

Doe ook eens vanaf de laptop en op dezelfde prompt.
Type op de Prompt: ping 127.0.0.1

Je moet nu een reply krijgen. Zo niet dan is er een probleem met de TCP/IP instellingen van de laptop.

Kopieer de inhoud van beide text bestandjes eens hier.

De bestanden kun je vinden in de map die je ziet als je op de prompt staat. De map die daar staat daar plaatst XP de bestanden.

De twee poortje die je beschrijft zijn.
Grote = Netwerkkaart
Kleine = Modem

Laatst bewerkt:
PC1

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: home-yxfxrbcgbi

Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:

Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend

IP-routering ingeschakeld. . . . .: ja

WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : telenet.be

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: telenet.be

Beschrijving . . . . . . . . . . .:

Accton EN1207D-TX PCI Fast Ethernet-adapter

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-10-B5-CE-09-C6

DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja

Autom. configuratie ingeschakeld. : ja

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 213.118.139.99

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.252.0

Standaardgateway. . . . . . . . . : 213.118.136.1

DHCP-server . . . . . . . . . . . : 195.130.137.7

DNS-servers . . . . . . . . . . . : 195.130.130.5

195.130.130.133

Lease verkregen . . . . . . . . . : vrijdag 15 juni 2007 11:57:28

Lease verlopen . . . . . . . . . : vrijdag 15 juni 2007 13:57:28

Ethernet-adapter Bluetooth Network:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld

Beschrijving . . . . . . . . . . .:

Bluetooth stuurprogramma LAN Access Server

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-10-60-B4-B1-D2

PC2

Windows ip-configuratie

Host-naam......................Wesley
Primair DNS-achtervoegsel...................
Knooppunt type....................Broadcast
Ip-Routering ingeschakeld.............nee
WINS proxy ingeschakeld............nee

Ethernet adapter LAN-verbinding 1

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving..............Sis 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter
Fysiek adres.......... 00-00-00-00-00-00
DHCP ingeschakeld.........................ja
Autom. configuratie ingeschakeld...................ja
IP-Adres..............0.0.0.0
Subnetmasker......0.0.0.0
Standaardgateway.............
DHCP-Server....................255.255.255.255

Bij de ping geeft hij de statistieken weer: paketten verzonden: 4 ontvangen:4 verloren: 0

Je latop krijgt dus geen gegevens door van het modem. Wat mij opvalt bij PC2 is dat er geen netwerkadres aanwezig is. Dat zou mogelijk de oorzaak kunnen zijn dat je geen ip krijgt.

De netwerkaart heeft als MAC adres: 00-00-00-00-00-00
Dat is vreemd want dat moet altijd een reeks cijfers en letters zijn.

Even gezocht op type netwerkkaart en 00-00-00-00-00-00 en kwam ik dit tegen
Uitzonderlijk is de oorzaak het fysiek adres van uw ethernetkaart (in casu SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter). Soms toont ipconfig /all het adres 00-00-00-00-00-00 en dit veroorzaakt problemen om een VPN-verbinding op te zetten en meer specifiek om de helpdeskpagina's zonder VPN in de homes te bereiken. Een gewone LAN-verbinding lukt dan weer wel.

Nu is de tekst op zich niet van betekenis voor jouw probleem maar is het wel een bekend probleem van de Sis netwerkaart dat deze 00-00-00-00-00-00 geeft.
Nu kun je in de eigenschappen van je netwerkaart een optie vinden om zelf een mac adres in te vullen.

Start --> Configuratiescherm --> Systeem klik op tab Hardware en ga naar Apparaatbeheer en dubbelklik op de Sis netwerkaart.
Ga naar het tabblad Advanced / Geavanceerd
In de lijst kun je als het goed is kiezen voor Netwerkadres. Rechts zie je dan 2 opties. Selecteer het invulveld en type daar een adres is bijvoorbeeld: 00-11-B6-CF-08-B6
Klik op OK en sluit alle schermen af.

Check ook even de TCP/IP instellingen of deze goed staan.
Start --> Configuratiescherm --> Netwerkverbindingen en klik 1x rechts op de netwerkverbinding en kies voor de Eigenschappen
Dubbeklik op TCP/IP in het lijsten en zorg dat zowel het IP-Adres als DNS op Automatische staan.
Bij twijfel kun je die van de PC openen en vergelijken met de laptop. Zo kun je direct zien of er een instelling op de laptop niet goed staat en dit aanpassen.

Probeer ook eens een Winsockreset
start> uitvoeren> netsh winsock reset catalog

Sluit de netwerkkabel aan en herstart de PC en check eens of het nu wel lukt.

Lukt het dan nog niet check dan even op nieuwe netwerkdrivers en installeer deze eens. Dit wil ook nog wel eens de problemen oplossen.

Ik hoor het weer van je. Suc6

Laatst bewerkt:
Mikeo... You're the man!!!!

Het is gelukt. Ik denk met die winsockreset. Je bent heel erg bedankt...

Groeten Ozzie :thumb: :thumb: :thumb:

:D blij dat het werkt. .

Is het niet handiger om er een router tussen te zetten. Dan kun je met beide Pc's het internet tegelijk gebruiken. Dit als tip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan