laptop kan niet bedraad naar route/accesspoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

zefkemols

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 okt 2011
Ik heb een raar probleem met de bedrade toegang tot mijn sitecom router en mijn laptop.

De sitecom staat achter mijn ziggo modem en is bedraad.Mijn desktop bedraad aangesloten,doet het en wireless doet het ook met alle verbindingen.

Mijn probleem-laptop doet het ook draadloos, echter bedraad,ivm snelheid ook zo aangesloten, doet het niet.
Een andere laptop aangesloten doet het wel, andere kabel geprobeerd, wel op de andere laptop maar niet op de probleemlaptop.
Dus kan de bekabeling en de router uitgesloten worden,volgens mij!

Mijn vroegere laptopverbinding liep via ADSL via een linksys router en het wanadoo modem perfect.
Nu denk ik dus dat het aan de laptop ligt,maar waaraan?

Ik kan trouwens op mijn laptop geen thuisnetwerk instellen of verbinding maken met een thuisnetwerk.

Kan het soms zo zijn dat ik geen verbinding kan maken omdat mijn pc,thuisnetwerk (windows 7 ultimate) en andere versie heeft dan mijn laptop(windows 7 home premium)?

Ga eens naar Apparatenbeheer.
Geen gele uitroeptekens?

Is de Lan driver ( geïnstalleerd), maar ook ingeschakeld.
Zie netwerkbeheer.

Ga eens naar Apparatenbeheer.
Geen gele uitroeptekens?

Is de Lan driver ( geïnstalleerd), maar ook ingeschakeld.
Zie netwerkbeheer.

Nee, geen gele uitroeptekens en de lanverbinding is ingeschakeld, want daar zie ik ook dat in het vak "lanverbinding"de zin dat de netwerkkabel niet is aangesloten.(terwijl die het wel doet en ook is aangesloten.
Bij eigenschappen van de verbinding staat alles hetzelfde als op mijn desktop.
internetprotocol 4 automatisch ip adres enz.

Als ik ipconfig doe zie ik dat het medium ontkoppeld is.
Verder staat er de beschrijving van de kaart.
de DHCP is ingeschakeld en de automatische conf is ingeschakeld.

Misschien wel iets vreemds, de ip routering van de laptop is uitgeschakeld.
Als ik draadloos ga staat er bij de wlan kaart wel een ip adres subnet mask en standaard gateway.

Dit is echter bij de netwerkkaart niet het geval.
Op mijn desktop trouwens wel.

Vul ik dit ook in op mijn laptop bij de tcp dan geeft hij een fout aan na het afsluiten.
Kan ik mijn laptop niet op dezelfde manier als de desktop configureren?
Ik heb trouwens als switch geconf.

Nog even een aanvulling.
Als ik mijn oude linksys router achter de sitecom en modem zet, (laptop kabel naar lan poort en via lanpoort naar lanpoort sitecom) maakt de laptop gewoon verbinding,via linksys,sitecom en ziggo modem.
Haal ik de linksys er tussen uit doet de bedrade verbinding het niet meer.

--------------------------------------------------------------------------------
Laatst gewijzigd door zefke mols; Vandaag om 13:15

Nog steeds geen verbinding met de bedrade laptop.
Heb er zelfs weer alles opnieuw opgezet,Windows 7 etc,maar nog steeds geen verbinding.
Rechtstreeks via het ziggo modem lukt het wel, maar niet via router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan