Laptop kan niet inloggen op draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

FADiaz

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Hallo,

Ik heb sinds kort even geen internet, nu heeft een aardige buurman (na wat aandringen ;) ) aangeboden dat ik tijdelijk wel gebruik mag maken van zijn draadloze netwerk.

Wanneer ik dus wil inloggen op zijn netwerk krijg ik de melding dat ik het netwerkbeveiligings wachtwoord moet opgeven. Ik heb alle wachtwoorden die hij heeft zo'n beetje geprobeerd maar niks werkt.

Doe ik misschien iets verkeerds? De buurman heeft een vaste pc en een laptop van zichzelf op het netwerk, is het te vol ofzo? Hij heeft een Linksys router.
Of moet je misschien de 1e keer dat je wil inloggen dit perse met een draad verbinding doen?

Ik hoop dat iemand wat ideeen heeft. :confused:

Als het signaal sterk genoeg is, heb je alleen 1 wachtwoord nodig, de wireless key, en meer niet

Hij zal toch even moeten inloggen op zijn netwerk op de sleutel nog even te bekijken.Je zit definitief niet op een ander netwerk in de buurt ?

Of heeft de buurman MAC filtering aan staan? Dan moet jouw MAC adres toegevoegd worden in de router!

En waar staat die code? Ik denk dat ik hem wel gebruikt heb maar ff voor de zekerheid.

Dat MAC adres moet jij niet gebruiken, maar als je buurman dat aan heeft staan in de router, moet hij dat doen

Hij zal toch even moeten inloggen op zijn netwerk op de sleutel nog even te bekijken.Je zit definitief niet op een ander netwerk in de buurt ?

Nee ik geloof het niet, het is de enige "linksys" verbinding die ik kan ontvangen dus dat kan bijna niet missen. Ik zit ongeveerd 12 meter van zijn router af, maar er zitten wel een aantal muren tussen aangezien er nog iemand tussen ons woont. Signaalsterkte is wel 3 van de 5 streepjes.

Ik zou eerst maar eens aan je buurman vragen hoe zijn netwerk heet en welke beveiliging hij heeft, dat zal hij best zelf wel weten....

Oh, maar dat is ook wel bekend. Hij heeft een netwerk dat Linksys heet en dat is de enige dus dat moet hem 99,9 % wel zijn.

Eerste degenen waarvan hij dacht dat het de goede was, deze werkte niet dus daarna hebben we alle wachtwoorden die hij had geprobeerd dus het moet ergens anders aan liggen.

De buurman kan zelf heel eenvoudig zien wat de goede sleutel is, dus hij moet het nakijken dan en het probleem zo oplossen, daar kunnen we hier niets mee

Dat heeft hij ook nagekeken op zijn computer, alleen werkt het dan nog niet. Het wachtwoord is juist en het is de juiste router, de vraag is dus wat dan het probleem kan zijn.

Nog even dit dan:

wat voor soort wachtwoord voor je in en wat gebeurt er dan precies?

Ik kan het nu niet exact nakijken omdat ik niet thuis ben maar er komt dus te staan dat ik een netwerk beveiliging sleutel moet invoeren. Deze sleutel heeft de buurman opgezocht in zijn pc bij netwerkbeveiliging, alleen werkt die sleutel bij mij niet.

Ik krijg dan de melding "kan geen verbinding maken" ect.

Het probleem is opgelost. Beetje knullig ook, het bleek dus dat mijn buurman niet had begrepen dat het wachtwoord in hoofdletters ingetikt moest worden.... :o

Ben gisteravond bij hem langs geweest en binnen vijf seconden was het opgelost. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan