laptop kan niet terug naar fabrieksinstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicole vd zee

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2005
gisteravond nog gewoon gebruik kunnen maken van mijn laptop.
vanmorgen startte hij niet meer op, geeft aan dat ik f2 voor de bios of f12 in moet toetsen.
Ik gebruik een packard bell easynote E5140, windows xp home edition.
In de laptop zit een automatische terugzetting naar fabrieksinstellingen door tijdens het opstarten de f11 te kiezen. Maar helaas ook dat doet hij niet, hij geeft aan dat hij een file mist. en dat ik chkdsk moet doen.
Maar hoe doe ik chckdsk ? Terwijl ik nergens in kom ??:confused:

nee, heb ik er niet bij gekregen, omdat de recovery in de laptop zelf zit door op F11 te duwen tijdens het opstarten.

Download eens het diagnostisch programmaatje van de fabrikant (Utility ---> Applicatie), en test je harde schijf.
Met een beetje geluk lukt dat nog wel.

vanalles geprobeerd, maar zonder resultaat.
Ik heb alles opgeschreven wat ik op het beeldscherm tegenkom in de hoop jullie een duidelijker beeld te kunnen geven.

Als ik de laptop opstart begint hij onophoudelijk te piepen.
Ik kom in het scherm van packard bell, waarin staat dat ik f2 of f 12 kan kiesen.
F2 dan kom ik in het menu en f12 stuurt mij door naar F11 voor een recovery

Als ik de recovery kies, kom ik in het blauwe windows scherm waar ik kan ziezen uit
- herstel naar eerdere datum
- volledige restore

herstel gaat niet want dan mist hij file nr 50

dan maar voor volledig herstel
Ik moet dan kizen uit een gebruiker
Hij geeft dan aan dat de herstel procedure gestart is en dat ik even geduld moet hebben

Dan komt in mijn beeld een mapje met als titel in de blauwe balk CMD.EXE corrupt-file

the file or directory \minint\system32\PREIMG\XPREIMG.DIR is corrupt and unreadable. Please run the chkdsk utility

Ik kan hier op ok duwen, dus dat heb ik maar gedaan.
na enige tijd komt het volgende mapje in beeld :
Error during extraction process
error detail : permision denied

Ook hier kan ik weer op ok duwen, maar dan brengt hij mij terug naar het scherm van packard bell waar ik weer al piepend F2 of F12 kan kiezen.
:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Je kunt dus niet vanaf cd-rom opstarten?
Je hebt dat programmaatje geprobeerd in mijn vorige link? Met dat programma maak je een opstarbare cd die kunt gebruiken om het zaakje te testen.
Stop deze cd in je laptop en start deze dan op, mocht hij de cd niet "pakken" kijk dan in het bios of de cd-rom als eerste opstartmedium staat ingesteld.
Of kom je helemaal niet meer in het bios?

Ik heb het programmaatje gedownload, maar hij start op via mijn HD en niet via mijn cd rom. Dit in de BIOS proberen te veranderen. Ik zie ook waar ik dit moet doen, maar als ik de cd rom aanklik (bolletje ervoor) en ik duw dan op enter gebeurt er helemaal niks en staat hij vanzelf weer op HD ???????????????
Ik kom wel in de BIOS.

Ik zie ook waar ik dit moet doen, maar als ik de cd rom aanklik (bolletje ervoor) en ik duw dan op enter gebeurt er helemaal niks en staat hij vanzelf weer op HD ???????????????
Waarschijnlijk staat de HDD voor de CDRom in het bios.
Selecteer eerst de HDD en verander die met de plus en\of min toets\en van het nummerieke gedeelte van het toetsenbord,naar CDRom.

Doe met de CDRom het omgekeerde.Verlaat het bios daarna met Save&Exit om de wijziging op te slaan.

Greetz

Help, ik kom er niet meer uit !
Ik kan de plek niet meer vinden waar ik de wijziiging kan doorvoeren dat hij met cd rom opstart.

In de boot kan ik kiezen uit :
main advanced security boot exit

Kijk of er onder "boot" de mogelijkheden,Floppy,CDRom en HDD tevoorschijn komen.

Greetz

gelukt, ik heb de instelling kunnen veranderen, maar bij het opstarten van de laptop geeft het geen verandering helaas. Hij start niet op, nog steeds hetzelfde gepiep en hetzelfde PB scherm.

Ik lees wel het volgende tijdens het opstarten
PXE-E61 media test failure
PXE M)F exiting intel PXE Rom
intel undi PXE-2.0 (build 088)

Ik weet niet of dat iets zegt ?

Mij zegt het niets maar Google zegt dit.
Persoonlijk denk ik dat je beter even een bezoekje aan een reparateur kunt brengen.
Zit er nog garantie op de laptop?

Sorry, heb mij misschien niet juist uitgedrukt, maar ik begrijp dat de verandering in de bios ervoor zorgt dat hij bij het opstarten eerst naar de cd-rom gaat in plaats van naar de HDD. Helaas geeft dit niet het gewenste resultaat.

Bij google gekeken (tip Frisian), maar ik denk dat het advies om naar de reperateur te gaan toch de enige oplossing is. helaas vanaf november geen garantie meer.
Laptop is nu 3 jaar oud en helaas al veel gebruik moeten maken van de bijgekochte garantie. Natuurlijk blij dat ik garantie had, maar iedere keer de laptop voor en week of 6 moeten missen en een maand of drie erna weer iets kapot. Baal baal.
Er zal niks anders op zitten dan hem ook nu maar weer open te laten maken.
Bedankt voor alle hulp !

Sorry, heb mij misschien niet juist uitgedrukt, maar ik begrijp dat de verandering in de bios ervoor zorgt dat hij bij het opstarten eerst naar de cd-rom gaat in plaats van naar de HDD. Helaas geeft dit niet het gewenste resultaat.
Sluit je het bios na de wijziging wel af met "Save & Exit"o.i.d ,anders worden de wijzigingen niet opgeslagen en veranderd er dus niets ;)

Ja, heb ik gedaan. Daarna ook nog eens gecontrolleerd of de instellingen behouden waren gebeleven en dat stond allemaal prima.
Ik hoor eerlijk gezegd ook niet dat hij naar de cdrom gaat. Wellicht doe ik toch nog iets verkeerd. Zal morgen nogmaals proberen, want de aanhouder wint. Maar als het niet wilt lukken, zoek ik toch maar meer deskundige hulp.

bedankt voor de tip

Naar de reparateur geweest en er bleek niks kapot te zijn.
De instellingen om eerst naar de cd-rom te gaan stonden goed, maar desondanks kon de laptop geen gebruik maken van deze cd. Waaraan dat ligt kon hij ook niet verklaren.
Er werd een externe cd-rom aan de laptop gekoppeld en uiteindelijk lukte het dan toch om het herstelprogramma zijn werk te laten doen. windows opnieuw geistalleerd en mijn laptop doet het weer als vanouds. Ik helemaal blij :) :D :)
Allemaal hartelijk bedankt voor alle hulp, jullie zijn toppie :thumb:

Voor een volgende keer, probeer eens op f2 te drukken tijdens het starten van de laptop, zo uit m'n hoofd krijg je dan het bootmenu te zien bij een Packard Bell. Dan kan je gewoon kiezen om te starten vanaf cd-rom.

Fijn dat het weer werkt,maar...........wat nu als je weer een storing krijgt?
De instellingen om eerst naar de cd-rom te gaan stonden goed, maar desondanks kon de laptop geen gebruik maken van deze cd. Waaraan dat ligt kon hij ook niet verklaren.
Ik vraag mij af of de cd wel "bootable" is.

Ik gebruik UltraIso,als je die niet hebt,haal dan de probeerversie op.Hier zit een beperking op,zodat je geen iso's kunt maken die groter zijn dan 300MB dacht ik,maar je kunt wel een grotere iso openen,om te zien of die bootable cq opstartbaar is ;)

CD in de drive en dan openen in UltraIso.

http://www.ezbsystems.com/ultraiso/

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan