Laptop kan niet verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Computer met kabel aan router, Belkin F5D7231-4P. In de software van de router (192.168.2.1.) kun je protected mode aan en uitzetten en uiteraard beveiligen met password. Helaas vinden laptops etc alleen het netwerk (router) in unprotected mode. In protectected mode wordt netwerk wel gevonden maar er kan niet verbonden worden er staat een rood kruis naast. Wat moet ik veranderen. De hele buurt blijkt mee te liften in unprotected mode!!

Hoi,

Wat bedoel je precies met 'protected mode'?
Is dat een standaardhandeling (zetten van een vinkje bijvoorbeeld) wanneer je in de setup van de router zit?
Eer zijn verschillende beveiligingsopties in de router die je stap voor stap uit kunt voeren.

Zie hier ....

Hoi,

Wat bedoel je precies met 'protected mode'?
Is dat een standaardhandeling (zetten van een vinkje bijvoorbeeld) wanneer je in de setup van de router zit?
Eer zijn verschillende beveiligingsopties in de router die je stap voor stap uit kunt voeren.

Zie hier ....

1. Start Internet Explorer en vul in de adresbalk het IP-adres van de router in.

2. In de setup-schermen vindt je waarschijnlijk een menu met de naam Security.

3. Selecteer de optie WPA-PSK en als versleutelingsalgoritme kies je TKIP.

4. Vul een wachtwoord in van minimaal 8 en maximaal 63 tekens.

5. Bevestig tenslotte de wijziging van de beveiliging door een klik op de hiervoor bestemde knop in het venster.

6. Klik nu op decomputer(s) het icoon van de draadloze netwerkverbinding aan en ga naar Eigenschappen.

7. Kies het tabblad Draadloze netwerken, selecteer uw netwerk en kies Eigenschappen.

8. Stel de Netwerkverificatie in op WPA-PSK en voer bij Gegevenscodering de keuze TKIP in.

9. Geef dezelfde netwerksleutel op.

10. Klik op OK tot alle vensters gesloten zijn.

Tot punt 6 geen probleem. Ik hen Vista. Waar staat icoon draadloze netwerken? Want dan kan ik de rest gewoon invullen!! En dat is nu ook juist het probleem.

Sorry !!! heb het gevonden en het is gelukt. Was op me eigen computer aan het zoeken, maar moest natuurlijk de laptops zijn. Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan