Laptop kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

denechtew

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2006
Ik heb iets zeer dom uitgestoken op mijn laptop, ik starte hem op en drukte op de fn knop per toeval en hij begon ineensmet "deleting data" of zoiets,

nu start ik mijn pc op en staat er (het is een windows XP)

Windows 98

File not found

recovery.dat does not exist !! error !!

Kan iemand mij helpen om in windows te graken ?

Ik heb de titel van je vraag iets aangepast "D R I N G E N D", komt niet vriendelijk over en kan zelfs in jou nadeel werken.;)

Heb je geprobeerd het "veilige modus" menu te krijgen en kiezen voor de laatst werkende configuratie? (F8 gebruiken tijdens het opstarten)

3. Safe mode

Windows is bypassing your startup files,

Microsoft (r) Windows 98

(c) Copyright Microsoft Cop 1981 - 1999.

Dat start hij dus niet op. . . . hoe kan ik misschien een system repair doen ? Of weet iemand nog een oplossing aub ?
Mvg, Ward

laptop nog maar 2 dagen in bezit en zelf een domme fout begaan :evil: :o

Kies eens voor "laatst werkende configuratie" inplaats van "safe mode".

Ik kan kiezen uit;

1.Norman
2.Logged (\BOOTLOG.TXT)
3.Safemode
4.Step-By-Step confirmation
5.Command prompt only
6.Safe mode command prompt only

Enter a choice
...

Hmm, normaal hoort er nog een optie tussen te zitten.:confused: Je kan proberen Windows 98 erover heen te installeren. De setup vervangt/hersteld dan wat er niet goed is.

Ik heb wel géén windows 98 . . .En kan ik windows niet starten via cd-rom & systeem herstel doen ,

denechtew zei:
Ik heb wel géén windows 98 . .
Je hebt geen Windows cd-rom begrijp ik? Hoe wil je dan vanaf cd-rom starten?

Windows 98 heeft geen systeemherstel optie. Windows 98 eroverheen installeren is een vorm van herstel.

Als de laptop krachtig genoeg is, zou je kunnen overwegen Xp erop te zetten. Je kunt helaas niet Windows 98 herstellen met XP.:(

MAar het straffe is dat ik windows XP er had op staan hij is net nieuw het is één van de beste laptops die er zijn.. . ; maar toch begint hij over Windows 98

Mischien kun je opstarten vanaf de Windows XP cd-rom en via de "repair-console" nog wat doen. Ik heb alleen geen idee, welk commando je moet hebben. Stond Windows al geinstalleerd toen je de laptop kocht? Geen herstel cd-rom meegeleverd gekregen?

Ik heb hem moeten instaleren maar zonder CD-rom allez gewoon nog een partietie aanmake en windows starten en hij was klaar. Maar hij start niet via cd-rom denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan