Laptop Kapot?

• Onderwerp starter Onderwerp starter epse
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

epse

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
Hallo allemaal!

Sinds lange tijd weer op het beste computer forum omdat ik met een probleem zit.

Vorige week liep mijn Acer Apire 6530 uit het niets vast (Windows XP Proffesional was opgestart incl. wat documenten).

Ik heb hem toen uitgedukt en opnieuw opgestart, telkens liep hij vast bij het laden van windows (bij die laadbalk). In veilige modus kon ik soms wel komen, soms niet. Ik heb toen na lang wikken en wegen Xp opnieuw geinstalleerd dmv. een format van me C schijf.

Hij liep weer oke, totdat ik me laptop een ander moment weer wou opstarten en ik hetzelfde probleem kreeg (dus vastlopen bij de laadbalk van XP). Ik heb geprobeerd om me geheugen te wisselen, 1 geheugenbalk te gebruiken maar niks hielp. Ook een herstel van XP hielp niet.

Ik ben toen naar de computerzaak hier in de stad gegaan, en deze heeft mijn laptop getest (HD werkt gewoon, geheugen ook) zijn conclusie voor 45 euro was dat mijn moederbord kapot is en dat hij niet meer te repareren is.

Hebben jullie misschien nog ideeen wat het eventueel kan zijn?

Hallo epse,

Naar mijn idee komt het vaak voor dat Acer laptops problemen hebben met het moederbord. Ik denk dat ik in mijn omgeving wel zo'n zeven of acht gevallen hiervan gezien heb. Veel opstartproblemen, maar ook problemen met toetsenbord, beeldscherm, etc.

Wat jij opnoemt, klinkt in ieder geval wel als een defect moederbord. Ik denk dat Acer nog iemand in hun val heeft laten vallen.

Tip voor de volgende keer: geen Acer! Laptopfabrikanten besparen altijd wel érgens op, maar je gaat geen kosten drukken bij je moederbord!

Trouwens: waarom twijfel jij aan het deskundig oordeel van de computerboer? Ze hebben soms wel eens gelijk :o

P.S: Dit is geen uitnodiging om je laptop weg te gooien. Ik weet nu natuurlijk niet zeker of het aan je moederbord ligt. Ik denk het wel, maar ik weet het niet.

Succes ermee! :thumb:

Marco4

heb het ook een keer meegemaakt met mijn pc toen was mijn hd het aan het begeven.
dus dat kan het eventueel ook zijn.
Als ik jouw was zou ik memtest draaien om je geheugen te testen. en een harde schijf tool (dit is er bijvoorbeeld 1: http://download.chip.eu/nl/Drive-Fitness-Test_784812.html) dan kun je echt uitsluiten waar het aan ligt.

succes:thumb:

Voor geen problemen meer met het opstarten raad ik je aan om na windows 7 up te graden.
Voor Microsoft ook beter.

Windowsfaq

espe vertelt tog problemen over zijn acer laptop?
Of heb ik het mis?:confused:

Nou, als je goed de OP leest, staat er dat zijn laptop soms wel, soms niet opstarte. Als er een probleem met het OS is, is de kans groot dat het nooit werkt.

Oh, nu snap ik jouw insteek. Heb jij ervaring dat Windows 7 minder problemen oplevert bij het opstarten? Windows XP leek me toch nog de meest stabiele keuze.... :rolleyes:

Ben benieuwd!

Marco4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan