laptop keuze

Status
Niet open voor verdere reacties.

aardbeixx

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2009
Ik ben op zoek naar een laptop. hopelijk kunnen jullie me helpen; de 'eisen' zijn:

. 15.4 of 16 groot
. Geforce 9600GS of liever GT
. budget maximaal 780 euro

Ik heb al rond gekeken en kwam deze 2 tegen;

. Acer Aspire 6930G-644G64MN
met
CPU Type Intel Core 2 Duo T6400
Video Chip Geforce 9600M GT
voor 750 - 780 euro.

. Acer Aspire 6930G-734G32Bn
met
CPU Type Intel Core 2 Duo P7350
Video Chip Geforce 9600M GS
voor 700 - 720 euro.

Het verschil is dus processor en videokaart.

Als iemand een suggestie heeft? :thumb:

Geforce 8600M GT staat ongeveer gelijk.. let wel op dat de laptop versies altijd langzamer zijn als de desktop. De nvidia 8x series voor desktops zijn 10 keer beter als die 8x series voor laptops.

hier stuk je over cache geheugen;
Cache geheugen is extra geheugen op het moederbord, wat als het ware als een buffer tussen de processor en de rest van de machine dient. Het cache geheugen stapelt alle instructies/data die naar de processor gaan op (totdat het vol is en dan verwijdert hij de eerste instructies weer). Als de processor iets nodig heeft kijkt hij eerst in het cache geheugen, vindt hij daar wat ie nodig heeft dan hoeft hij niet meer verder te zoeken. Aangezien cache geheugen snel ( 15 Ns ) geheugen is en de processor niet meer verder naar data of instructies hoeft te zoeken verbetert dit dus de prestaties van het systeem. Cache geheugen kan extern ( op het moederbord ) zijn en is dan 128, 256 of 512 Kb, of het kan intern ( in de processor zelf ) zijn en is dan tegenwoordig 2 Mb groot. Het voordeel van intern cache geheugen is dat de processor nog sneller bij de instructies/data kan komen. Over het algemeen werkt interne cache dus het snelst. Ideaal is interne en externe cache gecombineerd, zoals dat bij de Pentium machines het geval is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan