laptop kijken bij daglicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Texellaar

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
Berichten
35
hallo,

Wij varen met behulp van navigatie via de laptop. Maar het vervelende is dat er bij ,min of meer, fel daglicht niets of heel weinig is te zien op het scherm van de laptop.
Dat komt door lichtinval van achteren, denk ik. Nu heb ik al geprobeerd door er een kartonnen doos erover heen te zetten of ik dan beter kan zien wat erop het scherm is, maar dat valt zwaar tegen. Ik heb al gekeken om de instellingen van beeldscherm te veranderen, maar ook dat geeft weinig voldoening. Alle ramen blinderen gaat me iets te ver. Weet iemand hoe ik het scherm zo kan instellen dat ik bij daglicht gewoon op mijn laptop kan zien waar ik vaar. Dus een gewoon beeld heb en niet met mijn hoofd in een doos hoef om op het scherm te kijken?

mvg,
Noud Ellen
Texel
 
Hallo,

Lijkt wel aardig. Mischien bestellen om eens te proberen.
Helemaal perfect zal het wel niet te krijgen zijn. Maar wie weet
is dit een goed idee.
maar als er nog andere adviezen zijn, graag!

mvg,
Noud
 
Heb je die kartonnen doos van binnen zwart geverfd? (heb ik ergens gelezen).
 
Nee, heb het niet zwart geverfd. kan ik wel eens proberen. maar of het werkelijk wat helpt ???

gr,
Noud
 
:confused: Blijkbaar komt niemand meer met een ,min of meer, pasklare oplossing.
Dus ga ik zelf maar verder prutsen om dit "probleem" op te lossen.
Iedereen bedankt voor de gedane moeite en veel geluk en wijsheid.
:rolleyes:
mvg,
Noud
 
Zorg dat de laptop een vaste voeding heeft en niet op een energiezuinige stand op z'n eigen accu werkt, dan wordt het scherm vaak automatisch wat gedimd.
Verder ben je toch afhankelijk van de kwaliteit van het laptopscherm, en met name de helderheid en contrastwaarde, zet die zo hoog mogelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan