Laptop koeler ratelt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Exydra

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 aug 2015
Hallo,

Sinds kort heb ik een probleempje met mijn laptop koeler( denk ik toch) als ik mijn computer aanzet begint het te ratelen of heel snel te tikken. Als ik turbo cooling aanzet gaat het ook harder ratelen. Als ik dan de laptop omdraai (met de onderkant naar boven) stopt het tikken. Ik heb de msi GP70-2qf leopard pro.
Weet iemand hoe dit op te lossen valt?

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Zo te zien aan het type is hij vrij nieuw terug naar de winkel lijkt mij het verstandigst

Hoi, alles is op te lossen. :-)
Als je zeker denkt te weten dat het de koeler is en je buiten de garantie zit, kun je die wel vervangen. Ik had dat met een 4 jaar oude Acer ook. Op de site van (in dit geval) Replacedirect kun je heeeel veel vinden. Ben je een beetje handig en kun je systematisch werken dan is het vervangen "kinderspel". Ik vind het iig goed te doen.
Weet wel dat er op internet een heleboel te vinden is, van onderdelen en verkopers daarvan, services en ook howto's die je stap voor stap laten zien hoe je je laptop uit elkaar haalt en weer in elkaar zet. btw je hebt waarschijnlijk type GP70-2QF-604NL. Check dat wel want er zijn meer type 2QF.
Dus bereid je goed voor, lees je in en ga er voor!
O ja, een laptop koeler is vaak een geheel met het koelblok, wat mede de prijs verklaart...

Succes!

Ik denk dat Modag de verstandigste stap aangeeft: als je nog binnen de garantie zit ( 2 jaar ) dan terug naar de winkel.
Afgaande op je beschrijving van het probleem, en dan met name het omdraaien van de laptop, vermoed ik dat het lager van de fan kapot / versleten is...
Dat mag uiteraard binnen de garantie-termijn niet voorkomen.

Als je buiten de garantie zit ( meer dan 3 - 6 maanden ) dan volg je het advies van Solaris hierboven.
Veelal heb je niet meer dan 2 schroevendraaiertjes en een punt-tangetje ( soms dat zelfs niet ) nodig om de fan te vervangen.

Ja zou inderdaad niet mogen, hij is namelijk nog maar 3 weken oud. Ga hem terug brengen naar de winkel

Hallo

Laat wel dit alles ook op papier zetten ...

Mocht je in de toekomst ooit een koelingsgerelateerd probleem hebben met deze p.c. , kun je hier misschien op terugvallen ....

Uiteraard bedoel ik hiermee een g.p.u. probleem ...

Ratelen van een ventilator ---> meestal droog gelopen lager --> smering ...

Tikken ... indikatie , dat iets tegen de ventilatorbladen aanloopt ... wat ??? ...

Beide veroorzaken echter een behoorlijke verlaging van het normale/voorziene r.p.m. , met als logisch gevolg ... een merkbare vermindering van de koeling .

Hou deze info naar de toekomst gericht in uw achterhoofd ...

Peter

Ah, had me niet zo snel gerealiseerd dat het om een nieuwe computer ging! :o
Ja in dat geval- altijd garantie!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan