Laptop Koeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

jony77

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2010
Hallo,

Ik denk eraan om een laptop koeler te kopen. Niet om mijn performance te boosten, maar gewoon om mijn laptop zo koel mogelijk te houden aangezien mij dat beter lijkt voor de laptop zelf kijkend naar batterij etc..
Ik heb een 14" Razer Blade laptop en dacht eraan om de Havik GV-F2056 laptop cooler te halen, zag hem vaak voorbij komen met goede reviews. Weet niet of iemand al ervaring heeft met deze of een andere aanbeveelt, ik hoor het graag!

Hallo,

weet jij zeker dat je zelf jou laptop uit elkaar gaat halen om een koeler te vervangen?
Als ik zoek op het opgegeven model dan kom ik niet bij een koeler uit.
Misschien kun je beter een laptop standaard met ingebouwde ventilatoren kopen.

Ik denk dat u even mist waar het over gaat, het betreft geen vervanger van de ingebouwde koeler want die zit er altijd in.
Het gaat hier om een extern tableau met daarin ventilatoren waar je de laptop op zet en de laptop dus aan de onderzijde koelt....
Dit apparaat dus....

Laatst bewerkt:
Over het algemeen wordt er over computer hardware en accessoires van buiten de EU 14% invoerrechten, btw en douane afhandelingskosten in rekening gebracht bovenop het aanschafbedrag.
Deze kosten kunnen behoorlijk oplopen indien de verzender de "invoice" niet correct invult.
Als voorbeeld: indien de verzendkosten van een pakket met een gewicht van 2 Kg uit China niet worden vermeld op de invoice, rekent de douane daar een bedrag van ongeveer €130 voor ( particulieren tarief ) en brengt de ontvanger daar de te betalen BTW van in rekening...en dat tikt dus aan.
Douane afhandelingskosten bedragen zo rond de €12, afhankelijk van welk bedrijf ( TNT Express / DHL / GLS ).

Laatst bewerkt:
Voor mij is het vreemd dat ik nooit extra kosten heb hoeven te betalen bij iets dat ik via AliExpress bestelde. Miss omdat de verschillende verkopers geen verzendkosten in rekening brachten dan? Of omdat het om relatief goedkope dingen ging?

Ik heb in het verleden ( tot maart dit jaar ) met regelmaat produktie-samples ontvangen vanuit China ( voor test-doel-einden ) en moest hiervoor zonder uitzondering bovengenoemde kosten betalen, afhankelijk van de opgegeven waarde op de invoice, tussen de € 30 en € 90.... Verzendkosten werden echter nooit vermeld, daardoor heb ik bij de douane geinformeerd hoe men dat berekend.
Dat doen ze dus niet, ze hanteren in dat geval het maximum verzendtarief voor een particulier uit een ( gedateerde ) tabel.
Vandaar mijn waarschuwing, dit soort onaangekondigde verrassingen achteraf zit niemand op te wachten..zeker niet als die kosten soms 25 - 50% van de aanschafprijs blijken te zijn...:evil:

Mijn bestellingen betroffen 'n ic, geheugenkaartjes en twee kleine el. circuitjes. Niet allemaal bij AliExpress, zoals ik dacht, maar 2 bestellingen op Ebay. Op minimaal één er van stond idd de verzendkosten van € 3.70. Meer gegevens kon ik helaas niet meer terug vinden. Maar ik ben gewaarschuwd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan