laptop komt niet binnen bij de router

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaapvreeling

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2007
Ik heb net een prima ibm t40 gekocht met een intel pro wireless lan 2100 3b kaartje erin.
De router is een usr 8054 waar al een laptop en twee pc's redelijk goed op draaien.
De ibm ziet de router wel, maar wat ik ook probeer, dus even een totaal onbeveiligd netwerk,geen verbinding. Wie helpt?
Alvast bedankt

werkt nog niet

Bedankt voor je reactie,
keurig gedaan, vind wel onbeveiligd netwerk in de buurt en maakt prima contact maar met mijn eigen us ribotics ho maar ????
Help
groet jaap

Die kaart in je IBM draait op het b protocol.
Laat jouw router dat wel toe?
Of staat die soms alleen op g protocollen?

Goede tip van de vorige poster. Kijk dat zeker even na.

Nog iets wat je na moet kijken:
Heb je op je usr 8054 router misschien een MAC-filter aangelegd, waarmee de andere 2 apparaten wel toegang mogen krijgen, maar de IBM (nog) niet?

Een Mac-adres is een wereldwijd uniek nummer, gebakken in (draadloze en bedrade) netwerkkaarten. In draadloze routers kun je vaak een filter aanleggen, zodat alleen de daar ingevoerde netwerkkaarten (d.m.v. hun MAC-adres) toegang mogen krijgen.

Ook zou eventueel een zgn. firmware-upgrade kunnen helpen:
link

Let er wel op dat, normaal gesproken, alle instellingen dan weg zijn, dus noteer die eerst goed (maak desnoods afdrukken op de printer van je huidige instellingen). Alvast informatie voor het geval je zo'n upgrade gaat doen, en de instellingen daarna op fabriekswaarden zijn teruggezet:
The default login name for the Web User Interface is admin. There is no password. To access the Web User Interface, open a Web browser and enter 192.168.123.254
Let erop dat je een firmware-upgrade vanaf een bedrade verbinding met de router moet doen, en ook de eerste instellingen t.b.v. je provider etc. ook bedraad moet invoeren.

Kijk ook hier voor algemene informatie als je problemen ondervindt met (toegang tot) je router danwel internet.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan