Laptop komt niet verder dan BIOS (F4 error)

Status
Niet open voor verdere reacties.

JBComputers

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2011
Berichten
15
Goeiedag allemaal,

Ik heb hier een FJ Siemens PA 3553 staan, zo te zien nog een vrij jonge laptop.
Alleen kom ik gewoonweg niet verder dan BIOS. Zodra ik de cd van windows erin plaats pakt hij hem direct. Ik kan gewoon mijn partities verwijderen en aanmaken. Formatteren gaat gewoon prima, dan herstart hij het systeem. En begint mijn Windows XP (Corp) versie de drivers en alles te installeren. Dit gaat opzich goed, maar vlak voor het einde krijg ik een blauw scherm met een F4 error.

Dit krijg ik dan te zien:
STOP: 0x000000F4 - 0x00000003 - 0x899F9020 - 0x899F9194 - 0x805D2984

Eerste wat in mijn gedachten schoot is de HDD, hier heb ik een nieuwe ingezet. En ik krijg nog steeds dezelfde error.
Ik heb de laptop wel moeten reinigen aangezien tussen de heatsink en koeler enorm veel stof zat, en de laptop had altijd warmlopers. Misschien heeft het hier mee te maken.

De éne zegt het is je OS, de ander weer hardware. Maar ik kan het gewoon niet vinden :shocked:

Ik hoor graag van jullie!

Gr JBC
 
Laatst bewerkt:
Kijk hier eens tussen.
 
Ik heb er tussen gezocht, maar ik wordt er niet echt veel wijzer van. :rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit tussentijds wel gevonden op internet:

0x000000F4 (0x00000003, Parameter2, Parameter3, Parameter4):
Dit probleem treedt op bij een computer waarbij Windows XP of een nieuwer besturingssysteem wordt geïnstalleerd op een vaste schijf die wordt geconfigureerd als ondergeschikte schijf (slave), terwijl er geen ander apparaat is aangesloten op hetzelfde kanaal van de IDE-controller (primair of secundair).

Kortom er staat iets niet goed in bios? en hoe stel ik dit wel juist in? De IDE staat gewoon op "IDE on Native" mode ofziets.

Mvg JBC
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan