Laptop kopen (go figure)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Occisus

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2007
Goededag,

Ik ga begin volgend schooljaar (01-09-10) onder andere informatica volgen.
En nu ben ik op zoek naar een laptop. Niet alleen voor informatica, maar ook voor persoonlijk gebruik en af en toe een spelletje.
Ik ben wel iemand die de laatste games speelt, dus het mag geen flauwe laptop zijn.

Ik ben geen grote fan van merken zoals HP of Acer. Op een of andere manier vindt ik het plastic troep uitstralen.
(no offence :thumb:)

Ik heb zelf gekeken naar een Dell Studio 15 en een Dell Studio XPS 16, maar vroeg me af wat jullie zouden aanraden.
Er is niet echt een budget, maar het liefst tussen de €1000 - €1700. Daar past van alles in lijkt me :P
Ik ben wel iemand die als het kan betalen, het beste wilt hebben. De 1920x1080 resolutie van de Studio 15 bijvoorbeeld staat me erg aan.

Ik ben benieuwd wat jullie aanraden. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Mvg,

Occisus

Je geeft aan graag te willen gamen en toont een voorkeur voor een Dell... Nu moet je weten dat laptops niet echt geschikt zijn om te gamen... Doch heeft Dell de 'Alienware-serie', welke binnen jouw budget past. Deze serie is speciaal ontwikkeld om te gamen. Verder zijn de specificaties goed en worden zij steeds beter naarmate je een hoger bedrag besteed... Verdere details zijn hier te vinden...

Ik ga binnenkort ook een laptop kopen en op dit forum zeiden dat de dell studio's zeker geen rommel zijn
maar de ultieme merken toch toshiba en asus waren.
Aangezien je toch graag het beste wilt voor je geld, en een groot budget hebt, misschien eens op hun site kijken ;)
je zal zeker wat vinden :thumb:
Als je toch gamen verkiest boven alles, dan zijn de alienwares toch wel de beste keuze :)

veel succes

Ik heb naar andere merken gekeken, maar lang verhaal kort: ik koop toch het liefst een Dell. Zal ook mijn 3e Dell laptop zijn.

De Alienware vind ik te duur. Zelfs als ik settle voor minder prestaties (excl. vga) is de Alienware alsnog €300 tot €400 duurder.
Dat is het niet waard. Het echte gamen doe ik op mijn desktop, maar bijvoorbeeld World of Warcraft (incl. de Cataclysm expansion) en Aion moet de laptop gewoon kunnen draaien op medium/high settings. Ook toekomstige MMORPG's zoals Tera Online ect.

Daarvoor heb ik toch geen Alienware nodig? Voldoet een Studio 15 of XPS 16 aan die eisen denken jullie?

Ik heb beide systemen even naast elkaar gezet, met minimale verschillen.
EDIT: Had hier een link gezet, maar werkte niet. Ik weet niet hoe ik de samenstellingen kan linken via de Dell website.
Als het niet teveel moeite is, graag zelf even op de website kijken.

Eentje die jullie specifiek zouden aanraden? Als Beide niet voldoen aan mijn eisen is dat een ander verhaal natuurlijk.
In dat geval ga ik voor de Alienware met alles erop en eraan. Ben benieuwd :)

Mvg,

Occisus

Laatst bewerkt:
Je geeft nu dus aan dat je niet echt de laatste games wil spelen, WoW draait op zowat iedere moderne laptop en ik denk dat MMORPG's niet heel veel problemen op gaan leveren met een laptop van jouw budget de komende paar jaar...

Ik was onder de impressie dat de moderne MMORPG's niet de minste systeem eisen hadden.
Aion, Tera, Star Craft 2, Diablo 3 ect. zien er heel mooi uit.
En als ik bijvoorbeeld op vakantie ga, zou het handig zijn als de laptop ook andere offline games kan draaien.

Dus over het algemeen game ik op mijn desktop, maar de laptop moet in principe het ook allemaal kunnen draaien.
Ik zei dit omdat er gezegt werd dat laptops niet ideaal zijn om op te gamen.

Als ik bijvoorbeeld naar de Studio 15 en de XPS 16 kijk, weet ik niet of de gpu in bijzonder van de Studio 15 voldoet.
Of dat ik dan toch beter voor de XPS kan gaan. Iemand die daar iets meer van weet?

Mvg,

Occisus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan