Laptop kopen, HP 6149?

Status
Niet open voor verdere reacties.

coenvd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
hallo daarzo,

ik ben een totale n00b op het gebied van laptop.
Maar nou wil ik er een kopen als desktop vervanger.
ik heb een lijstje van eisen

------------------------------------------------------------------------------
- WLAN
-min. 512 ram en het liefst mogelijkheid tot meer
-DVD brander +/- RW en DL
- min 128 MB vid geheugen
- redelijk snelle processor
- firewire aansluiting en het liefst een 6 in 1 kaartlezer en USB 2.0
- min 80 GB HD

----------------------------------------------------------------------------

ik had eerst een Acer Aspire 5024 op het oog, deze voldeed aan de eisen maar toen kwam ik de HP pavilion zv6149EA tegen....deze heeft precies hetzelfde als de acer alleen ook een snellere processor , en wat ik vrij belangrijk vind ...hij is een stuk goedkoper.

Ik wil hetvolgende gaan doen op de laptop, omdat het een desktop vervanger wordt komt er een 250GB HD extern bij dus firewire is een must, verder internetten, downloaden via newsgroepen, dvd's branden, films kijken, spellen spelen ook nog wel eens, een andere "normale" software gebruiken.

Nou is zijn dit de spec's van de HP

--------------------------------------------------------------------
AMD Athlon™ 64 3200+ met Cool'n'Quiet™
512 MB DDR PC2700 333-MHz (2 x 256 MB)
80 GB EIDE vaste schijf, ATA 100 4200 rpm
15,4-inch WXGA high-definition BrightView
ATI RADEON® XPRESS 200M IGP video
128 MB specifiek videogeheugenat
IEEE 1394 interface
DVD-Writer, twee formaten (±R, ±RW) met
54g™ 802.11b/g WLAN met ondersteuning voor
Microsoft® Windows® XP Home Edition imag
Digitale kaartlezer (6-in-1) (xD, SD, Smart Media,
-------------------------------------------------------------------------------

nou is de vraag....is deze laptop goed voor de dingen die ik wil gaan doen en is het mogelijk, ivm de snelheid om hier ook de nieuwere spellen op de spelen zoals GTA SA etc...maar het hoeft ook weer niet de Game-PC van het jaar te worden.

Mijn budget is niet gelijk aan die van Bill Gates, dus komt niet aan...van moet die je kopen van 2000e..

graag jullie mening, alvast bedankt.

Coen

Ik denk dat je in de problemen komt met de grafische kaart.
Deze is niet echt geschikt voor gamen.
En ja, het geheugen is ook een beetje aan de krappe kant wat betreft het (soepel) gamen.

cpu zit daar wel goed, ramgeheugen valt nog over te twijfelen(tog liefst 1 giga, maar SA draait al soepel bij mij met 512 ram, 1,8 ghz en geforce 5200 128 ram. uiteraard niet op hoogste settings maar het beeld is nog altijd gelikt) en ja je videokaart:confused: als je een gamebak wilt is het tog beter om een desktop te kopen. zal stukken goedkoper zijn en het is veel aangenamer om te gamen

de laptop is uit te breiden naar 2GB ram ,dus dat is gewoon probleem...., alleen ik heb OOK een desktop thuis staan, maar deze wil ik gewoon gaan gebruiken voor onderweg, voornamelijk films etc..en wel eens een spel...

ik heb ook een xbox, ps2 en GC thuis...dus Gamen is niet ee echte MUST....maar wel mooi meegenomen

en als ik thuis ben alleen voor internetten en downloaden.
Maar zijn er eigenlijk RAM kaartjes van 1GB ( of is het max 512) en moet je dus 2x512 doen.

Maar Als ik er 1 GB van zou maken, moet SA nog nog wel lukken?

Laatst bewerkt:
wrom zou SA niet werken op 1 giga en wel op 512:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan