laptop kopen voor studie. CAD + 3D tekenen +/- 1000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

boris1991

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2010
Beste mensen.

heb vaak dit forum bekeken, en kwam nu zelf met een vraag.
dus ik dacht laat ik een account aanmaken:)
ik ga volgend jaar een nieuwe studie beginnen waar ik veel gebruik zal moeten maken van een pc (laptop heeft voorkeur)
wat ik ermee wil gaan doen:
- AutoCAD (en gelijkwaardige CAD programma's)
- Revit (3D + CAD
- 3DS MAX (3D)
- MS office
- surfen enz.
- de rest is lang niet zo zwaar als de bovenste 3 dus zal niet belangrijk zijn.

een paar eisen :
- > 15,6" display
- windows
- i(7) processor
- mooie uitstraling
- zeer mooi scherm (led of HD) (hoe zit dit precies? is led heel veel mooier dan de rest?)
- goede batterijduur is wel mooi
- ?

ik heb zelf wel een beetje verstand van pc's en kwam uit op een DELL studio XPS 16
http://www1.euro.dell.com/nl/nl/thuis/Laptops/laptop-studio-xps-16/pd.aspx?refid=laptop-studio-xps-16&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn

dit is wel een aardige latop:

Intel® Core™ i7 Processor 720QM (1.60Ghz, 6MB cache)
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
Office Starter 2010 - Nederlands
1 year of coverage included with your PC
No Accidental Damage Support
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging
Backcover in zwart leder: 15.6-inch witte led Full HD-beeldscherm (rand tot rand, 1080p, met TrueLife)
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
500GB (5400RPM) Serial ATA Hard Drive
1GB ATI® Radeon™ HD 565v graphics
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with Roxio Easy CD and DVD Burn software
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Geen geïntegreerde tv-tuner
Accessoires
Dell Wireless 370 Bluetooth-module - Europees
Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
Services & Software
DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Bevat ook
N06X6501
Studio XPS 1645 Order - Netherlands
Dutch - Documentation Studio XPS 16
Datasafe Local 2.0 Basic
Studio XPS 1645 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
130W AC Adaptor
No Carry Case
European 250V Power Cord
Internal US/International Qwerty Keyboard
Geïntegreerde 2.0 megapixel camera met software voor gezichtsherkenning
1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC

maar ik heb nog steeds mn twijfels of deze echt snel genoeg zal zijn voor 3D tekenen. denk hierbij ook aan het renderen enz.(dit kan trouwens ook op de desktop dus is niet 100% nodig)
waar ik aan twijfel is vooral de videokaart, is dit wat??
en de harddisk is niet in 7200 RPM te krijgen, scheelt dit heel veel met snelheid?
wat voor alternatieven heb ik? 17" is ook wel leuk.
buiten dat is er nu een flinke korting op de XPS 16 laptops

ik hoop dat jullie me kunnen helpen:)

bedankt hè!
gr. Boris

Laatst bewerkt:
die dell met de i7 is okee hoor :D voor de specificaties ongeveer de goedkoopste laptop en van goeie kwaliteit:thumb:

Thnx voor je antwoord.
De videokaart is ook goed?

Nog meer mensen tips / toevoegingen?

Bedankt mensen !

Welkom op Helpmij!

Ten eerste: Een i7 is echt een overkill maar dat laat ik aan jou over. De grafische kaart is veel belangrijker.

Hier heb je een i5 die al goed genoeg is.

Die Asus van goldspeedy4 is ook goed.

mvg,
Elija

antwoord op je vraag "is er iets te doen aan de HDD snelheid?" : nee, (bijna) alle laptopschijven zijn 2.5" schijven die onder 5400rpm draaien (of tpm als je precies in nederlands wilt :)). tot nu toe alleen 3.5" schijven zijn 7200rpm of meer (zie Western Digital Velociraptor aan ongeveer 10000rpm) sommige schijven zijn ook maar 5400rpm (zie Green versie schijven)

Aan een i7 zal je echt wel meer hebben dan aan een beter videokaart, die is namelijk al heel goed. Die Dell kun je echt veel beter en MSI en Medion zijn echt niet de beste merken hoor, gewoon dell, hp/compaq of asus ;)

bedankt voor de tips mensen! waardeer ik:P lekker snel ook

ik houd het (voorlopig) op de dell omdat:

- snelle i7
- scherm is full hd (verscheidene revieuws gelezen en schijnt super te zijn)
- dell is gewoon een topmerk
- 300 euro korting momenteel

jullei zijn het er allemaal dus wel mee eens dat ik hier flink mee kan tekenen ? vooral 3D
niet dat ik het veel ga doen maar valt er een beetje op te gamen? neem crysis?
zou hij medium aankunnen bijv? of hoger:eek:

thnx voor alle hulp:d

Aan een i7 zal je echt wel meer hebben dan aan een beter videokaart, die is namelijk al heel goed. Die Dell kun je echt veel beter en MSI en Medion zijn echt niet de beste merken hoor, gewoon dell, hp/compaq of asus ;)

Toch even verbetering, medion is echt wel een goed laptop merk. Beste prijs/kwaliteit verhouding + 3 jaar garantie! Ik heb thuis ook een computer van Medion en echt nog nooit problemen mee gehad.

en Dell is afzetterij: ze vragen als producent/groothandel evenveel of meer dan dat er word gevraagd in (bijvoorbeeld) de MediaMarkt voor een laptop van HP (of gelijke merken) waarbij je voor de fabrieksprijs/groothandelsprijs toch wel nog eens tot 20% mag aftrekken (in de praktijk is dit meestal maar 10% ongeveer).

Medion is inderdaad een zeer goed merk als je prijs-kwaliteit vergelijkt.

Medion is heel slecht!!!:evil: Doen ze een hele oude voeding in een nieuwe pc, pakken een am2+ moederbord met een am3 processor wat wel werkt maar niet optimaal, doen een pata dvd brander erin. Dat noem ik geen kwaliteit:@

wat is een pata dvd-brander... :confused:

EN jij hebt zelf een medion ofwat? Heb je er al enige ervaring mee gehad? Heb je al eens gekeke naar de prijs tegenover andere pc's . Je vindt bijna geen enkele pc van een ander merk dat voor dezelfde prijs de prestaties van een medion kan tonen.

Weet eerst waarover je spreekt alvorens je zo'n antwoord geeft....

Ik heb 2 Medion pc's gehad en het was allleen maar ellende, de ene laptop vloog in de fik en de desktop had allemaal verouderde onderdelen. PATA is een heel oud systeem om dvd-branders aan te sluiten wat heel erg traag is en een oude voeding is ook erg slecht en als je alle kabels door de pc laat hangen is ook erg slordig en geen casefans. Dat noem ik oerslecht. Ozo:eek:

zet maar in je eigen topic hoe medeon's zijn,
maar niet hier, is te off-topic...

verder weet ik niet heel veel over duurdere laptops,
mijn budget is meestal rond de 500 - 600 dus, dat is jouw budget zeker niet:D
veel plezier met je keuze!

gr,
marcell

maar het draait hier niet om jou en jouw budget het gaat hier om de opener van dit topic die een probleem heeft:mad:.

Verder bijft de Dell het beste omdat die de beste kwaliteit/prestatie heeft maar ook een hele goede support! En dat is erg belangrijk :) want Medion zuigt en dat is niet handig als je je laptop 8 weken kwijt bent (wat ik dus had :( ) mijn dell van 10 jaar oud is ook een keer stuk gegaan, gewoon koeler die vol met stof zat, hij werd gewoon door dell opgehaald, hoefde maar weinig te betalen en kreeg een gratis koeler. Gewoon ff langs de deur. Dat noem ik pas service :D

@jobbes.
Ik vind dat je niet van 1 persoon kan horen hoe 1 merk is. Acer wordt afgeraden maar ik heb 2 acers gehad zonder problemen. op een ander topic werd mij de dell weer afgeraden...........etc.

@marcell96.
Het is niet off topic omdat iemands mening veel kan zeggen, dan moeten er natuuurlijk wel mensen zijn die het onderbouwen. Het moet natuurlijk wel beperkt blijven..............

@TS
Ik weet niet of je al veel verder bent gekomen. laat het maar even weten:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan