Laptop kopen: waar moet je op letten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nina123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2010
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een laptop te gaan kopen, hij is bedoeld om mee te nemen naar mijn nieuwe woonplaats in het buitenland en vooral om de standaarddingen te doen: surfen, SKYPEN!, tekstverwerken en als het kan ook muziek downloaden.
Mijn budget ligt tot maximaal 700 euro (liever minder natuurlijk).
Nou is mijn vraag dus: waar moet je op letten bij de aanschaf van een laptop en hebben jullie tips qua laptops?

Alvast bedankt!

wel, aangezien je wil skypen, zou een ingebouwde webcam handig zijn.
als je vaak draadloos wil internetten, moet je natuurlijk een draadloze router hebben + een Wlan ontvanger in je laptop. als je snel wilt kunnen internetten (handig bij downloaden), zou het wel handig zijn als de internetchip 1000Mb/s of 1Gb/s aankan.
als je veel dingen tegelijk wilt doen, zou je best kijken voor een laptop met dualcore boven 2.5Ghz of een Quadcore boven 2.0Ghz.
als je af en toe een spelletje wilt spelen (of eventueel je kinderen, als je die hebt?) en je graag goede grafische prestaties wilt hebben, kijk je best naar een laptop met een geavanceerde grafische chipset, dus eentje van ATI of nVidea, geen Intel GMA (processor mag wel van intel ^^)
wil je je laptop ooit eens aan je tv aansluiten, moet je zorgen dat er een HDMI aansluiting op je laptop zit.
wil je ooit een tweede beeldscherm aan je laptop hangen, moet je zorgen dat er een VGA of DVI aansluiting op je laptop zit.
uiteraard moet je ook kijken naar welke laptop je er mooi uit vind zien, welke een mooi, duidelijk beeldscherm heeft, ...

Hallo allemaal,
surfen,
SKYPEN!,
tekstverwerken
muziek downloaden.
budget tot maximaal 700 euro

vraag: waar moet je op letten bij de aanschaf van een laptop en hebben jullie tips qua laptops?

1. Surfen, Skypen en downloaden van muziek: het gaat allemaal om snelheid.
  2. Niet duidelijk nog, wat voor internetverbinding je in het buitenland zul krijgen ..... ??
  3. Tekstverwerken kan zonder veel problemen op vrijwel elke laptop wel. Moet er ook MsOffice (met Word) op, of gebruik je een andere tekstverwerker?

ad. 1: om voorbereid te zijn op de mogelijkheid van wireless-N, een overeenkomstige draadloze netwerkkaart .....
Belangrijk is wel: ga je er veel mee 'slepen'. Want dan is de regel: hoe groter het scherm, hoe zwaarder/onhandelbaarder hij is.

Neem hier op Kieskeurig even de tijd voor meer info over laptops.

Deze komt er goed vanaf en voldoet aan alle specs die genoemd zijn .... (en let eens op wat er nu gebeurt als commentaar op dit advies ..... :p )

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan