Laptop kopen; welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

siemenjan

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
hallo allemaal,

Ik zou graag een nieuwe laptop willen kopen. Deze mag bedragen van 0 tot 1400 euries.
Zelf zat ik te denken aan een Ace Aspire, het type en specificaties hier te vinden: http://www.chear.nl/Chear_Computers/PC_Laptops/7106020/

Nou vind ik deze laptop voor deze specificaties niet heel duur. Maar een drietal vragen hierover:

1: Is acer wel een betrouwbaar merk? ik heb in veel topics gelezen dat het brak is allemaal. Maar uitleg heb ik nog niet echt gezien.

2: Zelf dacht ik dat een blu-ray speler belangrijk is voor de toekomst. Maar is dat wel zo belangrijk?

3: Ik ga de laptop gebruiken voor games en voor studie. Maar kan deze laptop wel games zoals age of conan spelen?

Ik hoop dat jullie hierop kunen reageren.

Met vriendelijke groet, Siemen Jan

Laatst bewerkt:
Siemen Jan,

de tranen schieten mij in de ogen als ik je bericht lees. Advies: type Acer in het zoekvak van de Helpmij en kijk hoeveel ellende je tegenkomt.
Ander advies: ga naar een winkel die Acer verkoopt en ga naar een winkel waar ze (bijv) Toshiba verkopen: voel / ruil / kijk / til ze op etc. etc. en oordeel zelf.............

geen acer dus

heb wat lopen zoeken en zoals jij ze dozenschuifers noemt, geloof ik je dat het prijsverschil van acer en dell het hem daarin ligt. Maar dat prijsverschil is opzich wel grooit vind ik.

Zou je trouwens ook de andere vragen kunnen beantwoorden (blu-ray bv.?)

heb weer even zitten zoeken om een andere laptop, deze is bijna dezelfde als de acer, alleen dan van hp. Is dit wel een goed merk?
http://www.chear.nl/Chear_Computers/PC_Laptops/7106001/

Hij is wel wat slomer qua processor en ook een adere videokaart. Weet iemand ook welke beter is: de 9500 of de 8600 van geforce?

Alvast bedankt voor de reactie...

Nee, m.i. zit het verschil veel "dieper", ik vergelijk het voor mijzelf een beetje met pc voedingen; je hebt voedingen en voedingen, toch wordt de één (en nog wel meer dan één) door velen de hemel in geprezen , terwijl er óók B en C merken zijn. Toch leveren ook die laatste stroom aan de pc, of anders gezegd, ze doen allemaal hetzelfde, alleen...........

De systeemeisen voor de door jou genoemde game zijn:

Minimaal:
Processor: 3GHz Pentium IV
RAM: 1GB RAM
Video Card: Shader Model 2.0 and 128MB RAM: NVIDIA GeForce 5800 or ATI 9800

Aangeraden:
Processor: Intel Core 2 Duo 2.4 GHz (E6600) or better
Video Card: NVIDIA GeForce 7950GX2 or better
RAM: 2GB or more

Kortom, de game zal wel gaan "draaien".

Ik ga nu even uitgebreid het door jou geplaatste systeem bekijken.

Vooraf misschien nog de volgende lijst (deze is subjectief en dus NIET zaligmakend) Hoe tot stand gekomen? Door vele uurtjes op het w w w door te brengen.

1. Toshiba
2. Dell en 'eigen' laptops van Paradgit
3. Asus en Sony
4. HP / Compaq
5. de overigen
999.998 Packard & Bell
999.999 Acer

Klik

Van dit draadje zal je niet vrolijk worden ?

Blue ray t.o.v. een normale DVD brander? Doen, altijd doen. De opslagcapaciteit van een Blue ray schijfje ga je langzamerhand al bijna vergelijken met een kleinere externe harddisk / usb stick.

Kon alleen van de videokaart in het door jou gelinkte systeem nu niet direct zien of het dedicated geheugen EN shared geheugen betreft of alleen shared:

Grafische kaart: NVIDEA GeForce 8600M GS
Grafisch geheugen: 1791 MB
Shared videogeheugen: ja

Laatst bewerkt:
bedankt

alvast bedankt voor het uitzoeken. Heb nu al veel aan je gehad (voel me best wel noob). :)

Valt wel mee denk ik, een groot gedeelte van mijn adviezen is redelijk subjectief, dus daar zullen vele anderen heel anders over denken.

vraagje weer

heb nog even een vraag. Toshiba notebooks heb ik even naar gezocht, en op laptopshop.nl heb ik wel een mooie gevonden. Het betreft de Toshiba Satellite P300-174
de verschillen tussen de hp pavilion (eerder gepost) en deze zijn alleen dat het aantal gb wat meer is (500). en de videokaart wat nieuwer is, of het beter is geen idee. De snelheid is wat meer geworden van de processor.

Tenslotte nog: geen blu-ray speler. Maar ik zat zo te denken: Kan ik deze na aankoop van de notebook ook erin laten zetten? of kan ik de laptop niet bewerken en er ook niks meer uithalen of erin doen.

Graag meer hierover, ik (probeer) wel even te zoeken welke videokaart beter is. Ben namelijk niet bekent met ATI.

De Toshiba laptop die je hierboven noemt heeft.

Videokaart: ATI Mobility Radeon HD3650
Videokaartgeheugen: 512/1279 MB HyperMemory

Oftewel die gaat niet lekker lopen met de nieuwste games die nu uitkomen. Het is namelijk ook shared.

De Toshiba laptop die je hierboven noemt heeft.

Videokaart: ATI Mobility Radeon HD3650
Videokaartgeheugen: 512/1279 MB HyperMemory

Oftewel die gaat niet lekker lopen met de nieuwste games die nu uitkomen. Het is namelijk ook shared.

Maar toch wel 512 vast, indicated? Of praat ik nu poep?:rolleyes:

Ik lees met verwondering deze post. Ik zou zelf eerder een Acer kopen dan een Toshiba. Ik heb eerst een Toshiba gehad, waarmee ik altijd problemen had. Heb nu bijna een jaar een Acer en hij is zelfs nog niet 1x vastgelopen (knock on wood).

En inderdaad, Blu Ray altijd doen.

Ik lees met verwondering deze post. Ik zou zelf eerder een Acer kopen dan een Toshiba. Ik heb eerst een Toshiba gehad, waarmee ik altijd problemen had. Heb nu bijna een jaar een Acer en hij is zelfs nog niet 1x vastgelopen (knock on wood). En inderdaad, Blu Ray altijd doen.

Daarom zijn de Helpmij en de daar aan de orde gestelde problematieken ook zo aardig en interessant. Jij bent een individuele gebruiker die een goede ervaring heeft met Acer. Echter, aan de "buitenkant" is niet te zien hoeveel gebruiksuren de machine heeft mogen ondergaan. Aan de andere kant zijn er vele Acer bezitters die juist heel veel problemen hebben gehad met hun Acer.

Kijk niet alleen op dit forum, maar kijk ook eens rond op soortgelijke forums. Acer is toch echt een naam die nu niet direct positieve geluiden oproept. Vergelijk het bovendien eens met een gigant als Dell. Ook die verkoopt heel erg veel laptops. Toch zijn de klachten in verhouding (zonder natuurlijk de verkoopcijfers van beide bedrijven te kennen) niet te vergelijken met die over Dell. Beperk je anders tot dit forum en vergelijk de hoeveelheid topics Acer en andere merken.

Echt 100% objectief is m.i. toch wel de aanraak / optil / voeloptie. Vóel het verschil tussen een Acer en (bijv.) een Dell
Nu is het inmiddels alweer een jaar geleden dat ik voor het laatst een Dell heb "bevoeld", dus mogelijk "voelt" het inmiddels beter aan................ ik betwijfel het.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan