Laptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bullsryver

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2002
Hoi,

Ik ben al een tijdje aan het kijken om een laptop aan te kopen ter vervanging van mijn huidige Pentium3 1 Ghz.

Ik zit met de volgende eisen:

Het toestel mag niet te duur zijn (max 1300 euro)
Het toestel moet zo lang mogelijk meegaan (niet dat ie na anderhalf jaar al verouderd/te traag is)

Kan iemand mij helpen?
Ik heb al gekeken naar Medion-laptops (aldi), voor 1300 euro heb je daar immens veel opties, maar zijn deze wel goed/snel en niet te vlug verouderd?

Anderzijds heb ik gekeken naar Dell, die voor minder dan 1000 euro laptops aanbiedt met ongeveer dezelfde configuratie als Medion, maar kan dit wel voor die prijs?? Medion geldt toch als de goedkoopste?

Als laatste heb ik ook al gezien dat er pentium 4 3.0 Ghz op de markt zijn voor minder dan 1000 euro, maar dat er ook pentium centrino's (ofzo) zijn voor minder dan 1000 euro, maar dan met 1.6 GHz.
Is die 1.6 toch niet beduidend trager dan die 3.0??

Veel vragen....maar wil echt een duurzaam ding.

eerste ding dat je jezelf sowieso moet afvragen/ons duidelijk moet maken is of je hem ter vervanging van je desktop wilt hebben of echt als mobiel werkstation...

oftewel: wat wil je ermee doen?

Ik ken iemand die zo'n Aldi laptop heeft. Inderdaad een zeer compleet aparaat, maar stel je niet al teveel voor bij de term laptop. Ik vind hem nogal fors en zwaar. Het kan allemaal wel, maar is niet optimaal. Wel heel geschikt voor multimedia, etc

Als je echt optimaal portable wil werken is uiteraard de kwaliteit van de batterijen erg belangrijk. Het moeten dan in ieder geval Li-ion dingen zijn, waarbij het zogenaamde geheugeneffect minimaal is.

Ik heb zelf een Dell Latitude D600, prima apparaat voor normale toepassingen, licht in gewicht, goede batterijen. Verwacht hier echter weer geen wonderen van als je zware spellen wilt spelen. De grafische kaart is niet erg bijzonder.

Succes!

als je hem draagbaar wil gebruiken als echte laptop dan is ook een Centrino of AMD's variant daarop aan te raden aangezien dat zeer zuinige processors zijn

Geplaatst door boemboem
eerste ding dat je jezelf sowieso moet afvragen/ons duidelijk moet maken is of je hem ter vervanging van je desktop wilt hebben of echt als mobiel werkstation...

oftewel: wat wil je ermee doen?

Ik heb momenteel ook een laptop, en kan dit echt niet meer missen, het ding moet portable zijn om op school te gebruiken. Wat ik ermee moet kunnen: spellen spelen a la "postal 2" (redelijk zwaar denk ik). ook moet ie tegelijkertijd word en powerpoint kunnen draaien, mp3s afspelen en als het even kan fotos vlot bewerken (draaien en red eye removing is al wat ik gebruik)

én liefst 3-4 jaar meegaan (is 3.0 GHz of 1.7 in centrino-formaat dan wel genoeg??)

alvast bedankt voor de info, heel behulpzaam!

laatste vraagje; welk merk levert de beste allround laptops aan de laagste prijs?

ok, k heb ff gekeken, en dell staat me inderdaad steeds meer aan...

maar ik heb ff vergeleken met Acer...kan het zijn dat acer voor eenzelfde configuratie goedkoper is?

Is dat goedkoper dan ook slechter?

Kan ik met een 1.7 centrino een aantal jaar mee, of staat er terug een snelle evolutie op til?

mvg, bedankt voor de hulp
T.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan