laptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

glitch2

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
:D
Ik heb ff wat hulp nodig
ik wil een laptop kopen maar ik weet niet welke ik moet kopen , in folders word je zo;n beetje doogegooid met aanbiedingen enzo

http://www.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=120336&productType=1

Is dit een goeie ?

Ik game best wel vaak dus er moet in ieder geval een goeie grafische kaart in zitten , maar das het enige uitgangspunt waar ik dan naar kijk

Hij moet ook wel vrij snel zijn maar wat is snel >>?
ligt het aan de processor hoe snel een pc is ?

Mijn vraag is eigenlijk , is dit een goeie , zo ja waarom ? , zo niet waarom niet ? en wat voor specs moet een goeie op zn minst hebben ?

glitch2 zei:
:D
Ik heb ff wat hulp nodig
ik wil een laptop kopen maar ik weet niet welke ik moet kopen , in folders word je zo;n beetje doogegooid met aanbiedingen enzo

http://www.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=120336&productType=1

Is dit een goeie ?

Ik game best wel vaak dus er moet in ieder geval een goeie grafische kaart in zitten , maar das het enige uitgangspunt waar ik dan naar kijk

Hij moet ook wel vrij snel zijn maar wat is snel >>?
ligt het aan de processor hoe snel een pc is ?

Mijn vraag is eigenlijk , is dit een goeie , zo ja waarom ? , zo niet waarom niet ? en wat voor specs moet een goeie op zn minst hebben ?

als je hem voor games wil gerbuiken kies je hier de slechste die er is.. Een celeron... deze worden erg warm en gebruiken erg veel energie... je kunt als processor beter een Pentium 4 of AMD nemen en dan voor de games beste een Dual Core...

ook voor een goeie videokaart ben je met deze niet goed bezig... voor de nieuwere games kan je meestal al niet eens meer op een laptop spelen mits je een PCIexpress videokaart er op hebt zitten.... en dan kom je al gauw een stuk duurder uit... het geheugen is ook al wat aan de lage kant voor games.... deze laptop is meer bedoelt voor kantoor werk...

voor een game laptop kun je dan dus betere kiezen voor:
http://www.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=114331&productType=1
je bent dan wel gelijk bijna 800 euro duurder uit....
als ik jouw was zou ik gewoon voor games gaan voor een normale pc... bijv.
http://www.alternate.nl/html/shop/p...a=true&artno=SHDV19&#ProdDetailInc_priceChart

thanx

het gaat nie echt om het geld , maar ik pakte deze gewoon ff als voorbeeld , maar dat je niet zo goed games kan spelen op een laptop dacht ik dus al :P

Woutertjuh88 zei:
als je hem voor games wil gerbuiken kies je hier de slechste die er is.. Een celeron... deze worden erg warm en gebruiken erg veel energie... je kunt als processor beter een Pentium 4 of AMD nemen en dan voor de games beste een Dual Core...

Dual core heeft in games op dit moment nog geen effect, omdat de games de tweede core helemaal niet gebruiken.
Als je het hebt over warmte dan kan ik de pentium 4 processor boven 3 ghz zeker afraden deze bezitten een prescott core en worden ongelooflijk heet. Zelf in desktop pc's zijn er veel problemen mee dus laat staan in een laptop.
Persoonlijk zou ik voor centrino gaan, met de pentium M processors deze zijn speciaal ontwikkeld om minder warmte te produceren en ook minder te verbruiken en toch nog goede prestaties te leveren.
Bij amd moet je naar de turion gaan.

Een laptop om te gamen komt altijd heel duur uit.

Gamen op een laptop kan prima, maar daar betaal je dan ook (dik) voor. Ik heb zelf een Acer Aspire 5024 met een Ati x700 videokaart en de games die ik speel werken perfect.

Helaas zit er "slechts" 512mb werkgeheugen in zodat spellen soms wat haperen omdat het geheugen simpelweg vol zit :p

Kijk dus goed hoeveel werkgeheugen erin zit en dat je geen shared videokaart neemt.

Vraagje: Waarom persé een laptop? Wil je hem overal mee heen nemen? Of is het gewoon voor thuisgebruik... in het laatste geval is een gewone PC stukken goedkoper en veel makkelijker uit te breiden.

hmm ,

was er een tijdje uit en dacht dat ze misschien al wel zo ver waren dat dat kon maar nee , ik heb ff wat sites gecheckt , en je hebt ze wel jah :P maar wel heer erg duur , bij 2000 euro vind ik het toch echt al genoeg , :D

en deze dan ?

Asus Pro6QR-Q065H

intel Pentium M 730 Processor
Microsoft Windows xp home edition
1 GB DDR2 geheugen
NVIDIA GEFORCE 7300 GS 256 MB videokaart
Double Layer Dvd rewriter
15.4 inch breedbeeldscherm
54 mbps wireless lan
4 in 1 geheugenkaartlezer
4keer usb 2.0
tv out
2 jaar garantie :P

ok , dus ik game erop , hij hoeft niet dramatisch goed te presteren , maar gewoon redelijk
deze lijkt me wel aardig ,
is dat ook zo ?

glitch2 zei:
Asus Pro6QR-Q065H

intel Pentium M 730 Processor
Microsoft Windows xp home edition
1 GB DDR2 geheugen
NVIDIA GEFORCE 7300 GS 256 MB videokaart
Double Layer Dvd rewriter
15.4 inch breedbeeldscherm
54 mbps wireless lan
4 in 1 geheugenkaartlezer
4keer usb 2.0
tv out
2 jaar garantie :P

ok , dus ik game erop , hij hoeft niet dramatisch goed te presteren , maar gewoon redelijk
deze lijkt me wel aardig ,
is dat ook zo ?
wat voor games speel je er op?
voor games is het slim om PCI Express 16x videokaart er in te hebben....

hmm

Ik het nu ati radeon x300 videokaart op mn pc ,
wel al een ouwe , maar ik vind dit al gewoon redelijk

ik weet niet of je de games kent
namelijk

Command and Conquer generals & zero hour
en andere games , denk aan counterstrike , 1.6 , condition zero , source

de nieuwe command & conquer die uitkomt waarschijnlijk

hmm

dus ik ben ati x300 gewend , is die videokaart in die laptop dus beter dan ati radeon x300 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan