laptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

brammerd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 aug 2008
hallo allemaal.

ik ben (zoals de titel dus zegt) van plan een laptop te kopen. Ik heb al wat rondgekeken in winkels en op internet, en heb er 1 die ik qua prijs-kwaliteit wel zie zitten.

Acer aspire 5920g 604G32MI
http://www.fnac.be/nl/Catalog/Detail.aspx?cIndex=7&catalog=hardware&categoryN=Hardware&category=laptop&product=10275479

Legitieme Windows Vista® Home Premium
Intel® Core™2 Duo processor T7500 (2.2GHz / FSB: 800MHz / 4MB L2 cache)
Works™ 8.5 + Office™ Home & Student 2007 Trial (60 days)
15.4" TFT WXGA CrystalBrite
4GB DDR II RAM (2x2GB)
320GB HDD (5400rpm)
Super Multi DVD-RW Double Layer
6-cell Li-ion
56K modem, Gigabit & Wireless LAN 802.11a/b/g
NVIDIA® GeForce® 9500M-GS 512MB/1280MB TC, HDMi
0.3MP CrystalEye
5-in-1 card reader
Gemstone Full, AZB

Ik woon in belgie, liefst geen nederlandse sites dus, ouders willen ook geen laptop via internet bestellen... (alleen in echte winkels dus)
Ik begin binnen een paar weken burgerlijk ingenieur te studeren, ik weet niet wat je computer daar allemaal voor moet kunnen, maar wil van mezelf gewoon al een goede laptop hebben die niet binnen 1 (of 2) jaar ook wel eens ouden brol genoemd word..

Wat denken jullie hiervan?
Mijn budget ligt rond 800-900 euro, deze van de fnac kost 799e maar met korting betaal ik maar 750€.
Ik zal de laptop vooral in stopcontact steken, gebruiken voor internet, programmas, games af en toe, liefst dus een laptop die wat kan hebben :). Deze is 15inch ook, 17 lijkt me leuker maar vind ik niet in dezelfde prijsklasse met dezelfde 'kwaliteit' qua processor, videokaart..

Excuses alvast als dit al een keer gevraagd is, ik heb enkele paginas bekeken en de zoekfunctie geburikt, maar ik ga geen honderden pagina's nalezen (met vooral discussies of acer al dan niet een goed merk is !).
Moest je dus van plan zijn om te zeggen dat acer geen kwaliteit is, laat het dan maar achterwege, want daar ben ik niets mee..
Andere voorstellen mogen ook altijd afgevuurd worden ! ;)

(Damn, lange uitleg..:D)

grtz

Niets dan goeds over acer toch?;):thumb:

Die laptop is goed maar zorg dat je hem zeker met die korting kan krijgen dan! Anders kan je hem als je nu even niet twijfelt en toch overweegt om hem via internet te kopen (ik begrijp de angst maar die is eigenlijk nergens voor nodig;) ) krijgen via http://www.computerpirates.com/ die leveren ook in belgië en hebben hem momenteel in promotie staan! €649 excl. btw en verzendingskosten uiteraard.

Als je eventueel ook kan leven met:
Een AMD turion 64 X2 (ook dualcore alleen een klein beetje minder snel)
3 GB (windows 32 bit kan maar 3,2 van de 4 GB geheugen "zien", dus die 0,2 maakt het niet...
17 inch
geforce 9300M G
DVI ipv HDMI

kan je misschien Acer Aspire 7520g- 503g32mi overwegen,
Verder zijn er nauwelijks verschillen met die andere en je kan hem volgens mij ook goedkoper krijgen, ik weet het niet zeker, ik weet niet meteen waar.

Ik ben persoonlijk niet zo dol op Acer. De service valt me tegen, en er zit zo'n aangepast
afgeragde Windows op, met een herstelpartitie. Je zit in een vrij dure prijsklasse, en ik
vind het dan zonde om zoiets aan te schaffen.

Kijk eens op www.xxodd.nl, ik heb pas voor iemand een laptop besteld voor 711 euro.
Alles erop en eraan: bluetooth, dual core, webcam, microfoon, LightSchribe, goede
video, wireless, én een normale OEM-Windows in een Microsoft-doosje!

Ik begin binnen een paar weken burgerlijk ingenieur te studeren, ik weet niet wat je computer daar allemaal voor moet kunnen

Misschien niet onverstandig eens te informeren wat je daarvoor nodig hebt.

Ik ben persoonlijk niet zo dol op Acer. De service valt me tegen, en er zit zo'n aangepast
afgeragde Windows op, met een herstelpartitie. Je zit in een vrij dure prijsklasse, en ik
vind het dan zonde om zoiets aan te schaffen.

Kijk eens op www.xxodd.nl, ik heb pas voor iemand een laptop besteld voor 711 euro.
Alles erop en eraan: bluetooth, dual core, webcam, microfoon, LightSchribe, goede
video, wireless, én een normale OEM-Windows in een Microsoft-doosje!

Wat is er mis met de service van acer als je deze toch maar gebruikt als aanvulling van de service op helpmij.nl;)
Als je echt niet tegen die afgeragde windows kunt (eigenlijk begrijp ik niet goed wat je bedoelt, want windows is hier normaal op beide acers) kan je hem zelf altijd opnieuw installeren...
En die herstelpartitie heeft eigenlijk alleen maar voordelen. Elke fabrikant zou zoiets moeten doen.

En moet een OEM-versie niet geïnstalleerd zijn door de fabrikant en niet zelf meegeleverd worden in een doosje!!!

Prettig? Het is maar wat je prettig vind, je halve harde schijf niet beschikbaar...
My choice: een voorgeïnstalleerde Windows die niet is aangepast maar gewoon
net als een retail, en een systembuilder-licentie erbij en een DVD'tje. Ik betaal
daar met plezier 100 euro voor.

Pas installeerde ik voor iemand een Acer: de hele softwarelijst paste na een
schone installatie vanaf de herstelpartitie niet in de 15,4" breedbeeld monitor!
Zeker 25 Acer-tooltjes stonden erin.

Laatst bewerkt:
Zo'n herstelpartitie neemt nauwelijks 6 GB in, van een schijf van 120 GB kan je dat toch wel missen denk ik.

Het voordeel is dat het niet bekrast of kwijt kan raken zoals een DVD

En ik vraag me af of 25 niet wat overdreven is. Ik heb er maar 8 op mijn ene laptop en helemaal geen op mijn andere acer. En niemand houdt je tegen om die er af te gooien... Dan kan je elke fabrikant slecht vinden want elke fabrikant zet eigen tooltjes en andere programma's op een nieuwe pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan