Laptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoDoLoTh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
Hoi

Ik heb een laptop nodig waarmee ik vlot alle adobe programma's (photoshop, illustrator, indesign, ... kan gebruiken.
Mijn budget ligt tussen de 800 en 1000 euro, mijn vraag is nu welke de beste laptop is binnen dit budget.

Jodoloth

Je zult in ieder geval op zoek moeten naar een notebook met 4GB of meer werkgeheugen en een aardige CPU en het liefst een losse grafische chip.
Had je al notebooks op het oog ?
Hoe groot moet het scherm zijn ?
Ga je er vaak mee reizen, dan zou ik zeker niet groter nemen dan 15,4 inch. Verder lijkt mij een 16:10 verhouding ook wat makkelijker voor fotobewerking dan een 16:9 scherm vanwege de mindere hoogte in pixels.
Houdt er wel rekening mee dat de kleurechtheid van notebookschermen niet altijd even geweldig is, voor de professional zal een notebook niet voldoen.

De acer aspire 8920 G
of toshiba Satellite L 505-10M
wat stel jij voor?

Ik moet er niet echt veel mee reizen en dacht zelfs aan minimaal 15.4 inch.

Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Als ik zou kiezen dan de Toshiba ,de acers komen over het algemeen niet zo goed uit de bus en Toshiba is daarin tegen een topmerk.

Ps. Welkom op Helpmij

Toshiba is inderdaad qua stevigheid over het algemeen beter dan Acer. Ik zal binnenkort ook nog wel eens rondneuzen, wellicht kom ik nog wat anders tegen.

ok, dankjewel, als je dan nog iets beter weet dan hoor ik het wel...
alvast bedankt voor de reactie

Ps: wat maakt dat acer minder goed is? die 8920g heeft wel een groot scherm en vrij goede specificaties voor de rest.. of niet? ik ken er eigenlijk niet echt veel van hoor

Hoi,

Gebruikte hardware kwaliteit maakt de Acer minder dan de Toshiba.

De gebruikte zal niet veel verschillen denk ik. Het zal meer zitten in de stevigheid van de behuizing, krasvastheid van de verf en de geboden garantie.
Het is ook zeker niet zo dat Acer per definitie slecht is. Zelf had ik een Acer TFT scherm wat jaren zonder problemen heeft gefunctioneerd en nu bij een vriend dienstdoet als pc monitor.
Acer bied standaard 1 jaar carry-in garantie (zelf opsturen op je eigen kosten of langsbrengen), Asus bijvoorbeeld bied 2 jaar pick-up and return garantie (komt UPS het pakket halen en terugbrengen). Dat is uiteraard prettiger, je betaald uiteraard wel iets voor de service.

Een makkelijke keuze + uitkomst kan je wel krijgen bij laptopshop.nl
Wellicht doe je daar nog wat ideeën op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan