laptop kopen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

KoetjeBeuh

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2010
Hallo
ik zou binnenkort graag een laptop kopen want onze desktop is met sommige momenten toch te traag aan het worden :confused:
de laptop moet dus nogal snel en krachtig zijn, zodat dagelijkse dingen (mail, chat, fotobewerking, film,...) en schoolstuff zonder problemen verlopen. Tussendoor speel ik soms een game tegen het vervelen maar het moet dus geen gamer pc zijn :)
Ik heb al wat rondgesurft en heb gelezen dat Toshiba, Asus, Sony en Dell goede merken zijn en ik heb ook al naar wat laptops gekeken maar ik geraak geen er geen wijs uit :P Daarom vraag ik hulp aan de mensen met ervaring en kenners hier :D
Mijn pa zal hem toch betalen dus budget ligt rond de 800-900 euro, liefst niet teveel boven de 1000 als het kan ;)
Alvast bedankt

Ryan

Laatst bewerkt:
kijk even bij de dell studio laptops op de dell site:thumb:
de laatste lijkt mij wel wat voor jou prijs=929 net boven je butged maargoed dan heb je ook wat:D

MVG Robert;)

Hallo Ryan,

Deze vraag viel mij op omdat ik zelf ook naar een nieuwe laptop op zoek ben. Misschien moet je eens op één van de 'conculega' site's kijken http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1329446. Ik heb er wel naar gekeken.

Maar momenteel zijn de processoren i3/i5/i7 de nieuwe generatie. Ik zou er in ieder geval voldoende geheugen in zetten. Maar ik heb het idee dat je ook nog wel kunt volstaan met één van de laatste genearatie's zoals een T(of P?)8700/T9600.

Omdat je hem volgens mij als desktop vervanger wilt gaan gebruiken zou ik wel een scherm >17" nemen met een hoge resolutie van min. 1440x900 px.

Ik ben ook benieuwd wat anderen hierover zeggen

succes,

Nico

kijk even bij de dell studio laptops op de dell site:thumb:
de laatste lijkt mij wel wat voor jou prijs=929 net boven je butged maargoed dan heb je ook wat:D

MVG Robert;)

Hey
ja die dell studio laptops had ik ook al in het oog maar op andere sites schijnt dat geen goeie te zijn :confused:

Hallo Ryan,

Deze vraag viel mij op omdat ik zelf ook naar een nieuwe laptop op zoek ben. Misschien moet je eens op één van de 'conculega' site's kijken http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1329446. Ik heb er wel naar gekeken.

Maar momenteel zijn de processoren i3/i5/i7 de nieuwe generatie. Ik zou er in ieder geval voldoende geheugen in zetten. Maar ik heb het idee dat je ook nog wel kunt volstaan met één van de laatste genearatie's zoals een T(of P?)8700/T9600.

Omdat je hem volgens mij als desktop vervanger wilt gaan gebruiken zou ik wel een scherm >17" nemen met een hoge resolutie van min. 1440x900 px.

Ik ben ook benieuwd wat anderen hierover zeggen

succes,

Nico

Bedankt, maar ik begrijp je niet helemaal :)
het scherm zou ik inderdaad graag 17" of hoger willen maar van processors en ram enzo snap ik niet zoveel :o
ik weet wel dat hoe hoger het cijfer hoe beter hij is maar dan heb je nog 1001 soorten processors met cores en threads enzo :P

Wat ik je probeer mee te geven is:
Als je een aanbieding oid., ziet met i3 of i5 of i7 dan heb je het over een 'nieuwe' laptop. Dit is een dual core. Over het algemeen kun je beter een dual core nemen dan evt. een quad core, omdat maar weinig programmatuur is gebaseerd op quad core. Dus dan praat je over speciefieke applicaties.

Geheugen is relatief belangrijk. Tegenwoordig zie je alles wel met 4Gb dat is voldoende omdat meen ik windows 7 32bit tot 3 Gb goed ondersteunt. (ik doe dit even uit het hoofd als het niet klopt hoop ik dat iemand mij corrigeert). Maar indien je tegen iets aan loopt met 1Gb, dan zou ik mij nog eens achter de oren krabben.

Evenzo een snelle HDD. 7200 rpm.

Maar misschien moet je eens naar een XXODD XNi9270 kijken, als een soort referentie model.

Wat ik je probeer mee te geven is:
Als je een aanbieding oid., ziet met i3 of i5 of i7 dan heb je het over een 'nieuwe' laptop. Dit is een dual core. Over het algemeen kun je beter een dual core nemen dan evt. een quad core, omdat maar weinig programmatuur is gebaseerd op quad core. Dus dan praat je over speciefieke applicaties.

Geheugen is relatief belangrijk. Tegenwoordig zie je alles wel met 4Gb dat is voldoende omdat meen ik windows 7 32bit tot 3 Gb goed ondersteunt. (ik doe dit even uit het hoofd als het niet klopt hoop ik dat iemand mij corrigeert). Maar indien je tegen iets aan loopt met 1Gb, dan zou ik mij nog eens achter de oren krabben.

Evenzo een snelle HDD. 7200 rpm.

Maar misschien moet je eens naar een XXODD XNi9270 kijken, als een soort referentie model.

http://www.laptopplus.nl/product-details/18-4-inch-fullhd-xxodd-xni9270/841961/#Specificaties+Opties
die XXODD lijkt mij toch iets te duur met alles erop met eraan (het is mijn geld niet he xD)

maar die dell studio van die andere gast is mss iets
http://www1.euro.dell.com/be/nl/thu...px?refid=studio-1747&s=dhs&cs=bedhs1&ref=lthp
die 3de (terrabyte bundel) ziet er wel ok uit volgens jouw uitleg

een i5 processor zoals je zei en 4 GB gegeugen met 7200 rpm moet toch een goeie zijn die wel een tijdje meegaat of vergis ik mij?

Nee, klopt die Dells zijn ook niet verkeerd. Maar goed ik had die XXODD ook meer als referentie model. Maar idd iets andere processor, iets meer geheugen, iets andere HDD en je zit op 1055 euro.

succes.

ah oke bedankt :)
Is er geen ander goed merk dat evenwaardige laptops heeft of is Dell het beste?

Dat over dualcores en quadcores is niet waar. Je kan beter een quadcore nemen aangezien de technologie voortdurend evolueert en er al heeel veel programma's zijn die wel gebruik maken van al je cores.

deze medion is echt heel goed, maar ik weet niet waar je hem kan kopen:
http://tweakers.net/pricewatch/258573/medion-akoya-x7811.html#tab:info

Asus met i5
http://tweakers.net/pricewatch/256449/asus-u53jc-xx061v.html#tab:info

Hp met i7:
http://tweakers.net/pricewatch/251944/hp-pavilion-dv7-3160ed-(wc162ea).html#tab:info

ziet er allemaal goed uit maar de dell studio 17 terabyte http://www1.euro.dell.com/be/nl/thu...px?refid=studio-1747&s=dhs&cs=bedhs1&ref=lthp die ik had gepost
lijkt beter voor een heel wat lagere prijs (849 €) of heb ik dit verkeerd gezien?
en die snelheid bij processer moet maal 2 ? want 1,6 lijkt toch weinig he
tzal een tijdje duren voor ik dit snap hoor :)

EDIT: ja sorry khad ook niet gezien dat daar korting al af was + die woensdag ook al verloopt :/
ik heb die van jouw ook al eens getoond maar mijn pa vindt 1000 toch iets teveel
dus best toch weer 800-900 budget ;)
toch bedankt he :)

Laatst bewerkt:
Nee, die moet niet maal 2, aangezien het een i7 is gaat het over een quadcore die gebruik maakt van hypertreading wat betekent dat hij werkt als een 8-core processor. Dan is 1,6 niet weinig :D

Inderdaad de prijs van de dell is misschien wel beter :)

veel plezier met je nieuwe laptop

ps ik raad je zeker een laptop aan met een i7 ook al heel ie maar 1,6 GHz

Nee, die moet niet maal 2, aangezien het een i7 is gaat het over een quadcore die gebruik maakt van hypertreading wat betekent dat hij werkt als een 8-core processor. Dan is 1,6 niet weinig :D

Inderdaad de prijs van de dell is misschien wel beter :)

veel plezier met je nieuwe laptop

ps ik raad je zeker een laptop aan met een i7 ook al heel ie maar 1,6 GHz

Bedankt :thumb:
Als ik wat gevonden heb kom ik zeker terug voor raad want ik ben er nog niet helemaal uit :rolleyes:

Ik heb ook al wat hulp gevraagd op de chat en volgens hen gaat dit maar 2-3 jaar mee en wordt dit al snel traag en zwakker en dat wil ik niet he :/. Dan koop ik liever een goedkope laptop he

Misschien wacht ik beter tot het einde van de vakantie want dan komen ze toch weer allemaal met kortingen voor school toch?
dan kom ik nog wel eens terug :cool:

Allemaal heel erg bedankt voor de hulp en tot nog eens :D

Een processor die trager en zwakker wordt en na 2-3 jaar kapot gaat bestaat niet hoor ;)

Als je nog hulp nodig hebt, post dan maar iets :)

hoezo? hoelang gaan ze dan wel mee?
volgens mij heeft die gast van de chat hier gelogen dan :p
o en ik bedoelde de laptop en alles tesamen da in no time traag wordt

een processor heeft geen vast bepaald leeftijdsduur. En een laptop wordt niet zo maar trager. Dat een laptop trager wordt ligt aan de windows-installatie, als je veel programma's installeert en de harde schijf staat heel vol, dan zal hij trager werken. Als je wat programma's verwijdert of zelfs windows herinstalleert werkt hij terug razendsnel.

Ho dus is het geen enkel probleem dat ik wat meer geld geef voor een betere laptop in tegenstelling tot wat die gast zei?
Alle traagheid is dus te verhelpen net als met een desktop?
Zo ja, dan vallen er al heel wat twijfels weg :D
BEDANKT :thumb:

alhoewel; er komen steeds zwaardere programma's, maar een goeie laptop kan nog enkele jaren mee toch?

Inderdaad ;)

Die gast op het forum kende er blijkbaar niet veel van :)

Tuurlijk kan een goede laptop jaren mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan