Laptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Needynator

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2011
Berichten
8
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn studie. Ik heb nu al bijna 4 jaar lang een medion laptop die mij erg goed bevallen is! Maar ik merk dat de behuizing van mijn laptop (dus nog niet eens zo zeer het interne) kapot gaat. Toetsen die blijven steken (de del knop is al stuk en mijn linker muisknop doet het ook niet al te best meer). Schroefjes beginnen er uit te vallen en de laptop wordt tegenwoordig gloeiend heet als ik hem gebruik.

Goed dat gezegd te hebben zal ik vertellen wat ik voornamelijk met mijn laptop doe:
Voornamelijk school werkzaamheden, dus het 'normale' office pakket.
Daarnaast surf ik in mijn vrije tijd wat op het internet en mag ik graag een film kijken op de laptop (dit doe ik dus alleen thuis). Verder zal ik de laptop bijna elke dag mee naar school nemen. Dus een scherm van rond de 15 inch is het maximum. Oh, en ik wil ook graag een disc-drive er in hebben (dus mini laptops vallen ook af)

Mijn budget ligt ongeveer op max. 580 euro (graag zou ik hem gewoon in de winkel willen kopen en niet via een website, omdat mijn broer en zusje ook een laptop willen en dan hebben we wat onderhandelingsruimte)

Kunnen jullie op basis van mijn wensen een geschikte laptop aanraden? Ik lees trouwens vaak berichten dat Acer 'slechte' laptops heeft klopt dit? Zo ja, gelieve geen Acer dan..

ps. Nou schiet me een vraag te binnen over het scherm:
Wat is beter? Een 'dof' scherm of een soort van glazen scherm?

Alvast bedankt!
 
De werkzaamheden die jij met je laptop wilt doen zijn in principe op elke laptop die nu beschikbaar is te doen. Dat betekent echter niet dat ik vind dat je de goedkoopste laptop moet gaan kopen. Pak een laptop in het middensegment en ik ben zelf altijd te spreken over HP, Toshiba en Asus. Packard Bell en Acer zou ik zelf persoonlijk even links laten liggen. Je kunt geluk hebben, maar ik zie in mijn werk de meeste problemen met deze merken. Ze zijn wel lekker goedkoop, maar ja, ergns moet op bespaard worden
 
Welkom op Helpmij...

Zojuist in een ander topic dit laptopje tegengekomen.MSI laptop..is gewoonweg goed en zal voldoen aan de door jou gestelde eisen.
Wat betreft aankoop in de winkel...deze laptop loopt van 419-504 euro.Stel dat je hem in een winkel zou kopen vraag ik me af of je die onderhandelings ruimte hebt tenopzichte van die 419 van 4launch.Oftewel:3x 4lauch kan wel eens goedkoper zijn als 3x in een winkel met wat korting.
Specs en prijzen: http://tweakers.net/pricewatch/268257/msi-cr620-608nl.html
 
Het tweede (en voor mij onbegrijpbare) verschil is dat de MSI laptop 32 bit windows 7 heeft en de toshiba 64?

En de toshiba mist een HDMI aansluiting.. Maar ik verwacht zelf die niet te gaan gebruiken
 
Wa betreft het verschil tussen 32 en 64 bits kan ik een ellenlang verhaal gaan afsteken, maar voor jou betekent dit weinig verschil. Behalve als je meer dan 4GB geheugen wilt gaan gebruiken, dan moet je namelijk altijd 64 bits windows gebruiken.
 
Onderhandelingsruimte heb je overigens ook gewoon bij een webshop. Vraag om een prijsopgave van 3 Asus K53SV-SX146V (Beste laptop onder de 580 euro) en vraag om korting omdat je er 3 besteld.
Zelfs met je onderhandelingsstrategie in de winkel ben je vaak nog duurder uit :)
 
Bedankt!

Ik ben in iedergeval wat wijzer geworden! Nu even zoeken naar de juiste laptop ;)!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan