Laptop laadt geen Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

hulpvrager199

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2010
Hallo iedereen,

Sinds vandaag laadt de laptop van mijn ouders Windows niet meer. Het gaat om een 4/5-jaar oude Acer Travelmate 7730.
Wanneer ik de laptop opstart krijg ik het gewone Acer/Intel bootscreen, met wat gekraak. Wat mij wel opviel is dat het blauwe balkje onderaan niet laadt. Vervolgens krijg ik de volgende melding:
JTDIF is compressed
Ctrl+Alt+Del for restart

Wanneer ik op Ctrl+Alt+Del druk, krijg ik hetzelfde verhaal.

Is het op te lossen of is het echt einde verhaal voor deze laptop? Persoonlijk denk ik aan een kapotte HDD. En als het einde verhaal is, zijn de gegevens er nog van af te halen?

Alvast bedankt

Hallo,

Dit wil zeggen dat windows een belangrijk bestand niet kan laden. Hier moet je dus Windows herstellen met de CD of in het ergste geval opnieuw installeren. Plus het gekraak dat is dat hardeschijf aan het laden is of getest word(iedere pc of laptop doet een POST een zogehete Power On Self Test).

Beste Nickj56,

Bedankt voor je snelle antwoord. Maar geldt dit ook als er 2 Operating Systems op staan? Aangezien mijn vader er de vorige keer een virus op heeft gekregen hebben mijn ouders allebij hun eigen Windows 7....

Hallo,

Dan is de multiboot(Dan kan je tussen 2 OS'en kiezen) kapot.

let wel op als je opnieuw installeert zijn alle bestanden weg

dus als het kan even hirrens boot op een cd branden mini xp opstarten en zo via usb of externe hdd alles afhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan