Laptop laadt niet, dan wel, dan niet, dan wel...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rozijn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2013
Mijn laptop (Samsung SF311) heeft jaren gedaan met zijn eigen bijgeleverde adapter. Op een bepaald moment laadde hij nog maar moeilijk op, alleen als ik het begin van de stekker (waar hij in de laptop gaat) secuur in een bepaalde richting boog. Daarna helemaal niet meer.

Toen heb ik een nieuwe adapter gekocht, een van een ander merk, maar hij zou wel compatible zijn. Deze heeft het ongeveer een maand gedaan, waarna precies hetzelfde probleem optrad, maar dan versneld. Al binnen een of twee dagen wilde hij op geen enkele manier meer opladen.

Weer een nieuwe adapter gekocht, met het idee dat de vorige misschien gewoon een inferieur merk was. Het werd dus een nieuwe adapter van Samsung, geschikt voor mijn laptop, precies zo een als ik had. En hij deed het direct uitstekend, net als de vorige in het begin. Ik heb hem nu een kleine week en ik begin nu alweer te merken dat hij soms niet meer op wil laden. Dan verleg ik het snoer, druk in de stekker, en hij wil weer even. Maar het gebeurt vaker en ik weet nu wel wat het einde van het liedje gaat zijn. Hoe los ik dit op? Wat kan het zijn?

Een probleem van de adapter kan het niet zijn, als het om 3 adapters gaat, maar een probleem van de laptop lijkt me ook sterk, aangezien het laden direct na de aanschaf van een nieuwe adapter wel lukt. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en of het te verhelpen is? Of moet ik aan een nieuwe laptop?

Alvast mijn dank!

De connector in de lap zal zijn losgekomen van de soldeerpunten, als je handig bent........... anders zal het wegbrengen worden.

Dank je voor je antwoord.

Maar hoe kan het dan dat hij telkens weer laadt als er een nieuwe adapter aan te pas komt?

Als je de aansluiting beweegt en je voelt beweging dan weet je het zeker, bij een nieuwe zal hij er strak ingaan en miss, daardoor weer contact maken, tis allemaal gissen zo op afstand, vervuilde contacten zou ook nog kunnen maar het loskomen komt vaak voor.

De aansluiting geeft wel 'iets' mee, zo lijkt het. Ik zal 'm wegbrengen en dan zullen we zien. Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan