Laptop laat maar op tot 50%

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jpee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jpee

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Beste mensen van helpmij

ik heb een halfjaar geleden de hp pavilon dv7 gekocht.
maar sinds kort laat mijn accu maar op tot 50% als hij de 50% heeft bereikt. geeft Windows gewoon aan dat hij volkomen vol is. als ik mijn stekker er uit heb gehaald zegt hij dat hij is opgeladen tot 50%. hopelijk weten jullie hier iets op want het is best wel onhandig.

met vriendelijke groet

frits

Volgens mij ligt het aan de batterij.
Ik laade altijd mijn ds op toen het lampje rood werd en ik zag dat die minder lang mee ging na enkele weken.
ik heb hem dan altijd tot de volle 100% laten leeggaan... (hem herstart en tot die alleen het hoofdmenu'tje liet zien en dan direct uitviel) voor ik hem opladde en hij ging vreemdgenoeg langer mee!

Ik heb geen idee op jij hem altijd zo snel hebt opgeladen maar probeer eens als je door updates van Windows geen succes hebt of mss niet als je deze oplossing belachelijk vind (hoe deze ook klinkt!)

Dat de accu aangeeft dat hij voor 50% gevuld is en daarna niet verder oplaad komt doordat die 50% aanduiding softwarematig wordt bepaald. Ik zou me daar niet veel van aan trekken.

Het beste is de machine aan te zetten zonder aansluiting op het net. Dan de tijd te meten tot die uitgaat.
Sluit daarna de machine weer op het net aan en wacht tot het laadlampje uitgaat. (Dus de machine niet opstarten).

Sluit de machine weer af van het net en zet de machine aan. Meet weer de tijd tot die uitgaat.
Dit kun je nogmaals herhalen als de de tijd totdat de machine uit gaat langer wordt. De accu verbetert zich dan.

Blijft de tijd waarop de machine op de accu kan werken veel korter dan de opgave van de fabriek, dan contact opnemen met de leverancier voor een andere accu.

Jaap

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan