Laptop laten vallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bombom

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2009
Ik deed vanmiddag mijn laptop terug in mijn laptoptas, liep weg en tot mijn schrik viel de laptop eruit; ik had de ritsen niet geritst.

Toen ik hem aandeed had ik twee keuzes:
- Normaal starten
- Opstartherstel

Bij de eerste optie startte de laptop zich na een tijd vanzelf weer op.
Bij de tweede optie krijg ik na een tijd laden een zwart beeld met enkel mijn muis. Ik kan voor de rest niets anders doen.

Het is mij duidelijk dat er wat kapot is, ik heb alleen geen idee wat. Ik ben uiteraard van plan om naar de reparateur te gaan. Mijn vraag is vooral of iemand een idee heeft wat deze symptomen aangeven: wat is er kapot?

Ik zal wel niet de eerste ter wereld zijn die zijn laptop laat vallen, dus misschien komt één van jullie dit bekend voor. PS: Weet iemand of dit een dure grap gaat worden?

Bedankt

PS: Weet iemand of dit een dure grap gaat worden?

ik hoop niet dat je hem voor de grap hebt laten vallen
ik denk iets rond de 40-50-60 euro

Daar zou ik heel blij mee zijn. Ik had al rekening gehouden met een bedrag van minimaal 150.. Maar als je weet (/denkt) dat het 40/50/60 zal kosten, weet je dan misschien ook wat er kapot is?

die prijs was aleen voor naar te kijken en de reparatie ja dat weet ik niet dat zal net er aan liggen was kapot is

Ik had mijn laptop net dichtgeklapt (dus op slaapstand gezet). Hij was dus aan.

Wat het minst tegen schokken bestand is is de harde schijf (behalve als je een Solid State hebt)
Je kan best je HD testen met de Ultimate boot cd of UBCD for Windows (ongeveer hetzelfde maar op basis van Windows ipv DOS)
Daar staan ook diagnose tools op voor geheugen, miss kan je dat ook testen alhoewel ik niet denk dat daar het probleem zit.

Wat is dan het probleem?

Ron

Elke keer als ik voor optie 1 kies, start de laptop zich opnieuw op waardoor ik weer de keus krijg tussen optie 1 & 2. Als ik dus voor optie 1 kies krijg ik elke keer hetzelfde.

Wat het minst tegen schokken bestand is is de harde schijf (behalve als je een Solid State hebt)
Je kan best je HD testen met de Ultimate boot cd of UBCD for Windows (ongeveer hetzelfde maar op basis van Windows ipv DOS)
Daar staan ook diagnose tools op voor geheugen, miss kan je dat ook testen alhoewel ik niet denk dat daar het probleem zit.

Bedankt, ik zal dit vanmiddag even uittesten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan