laptop lcd scherm kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsco19

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2010
wij hebben een ongeluk met een laptop gehad, het lcd scherm zit een scheur in de ene helft doet het niet meer en de andere zie je nog wel beeld maar niet goed. mijn vraag is kan ik het zelf vervangen of moet ik het naar een bedrijf sturen?

en hoeveel zou dat kunnen kosten, als ik het zelf doe en laat doen.
en kan je het makkelijk zelf doen?

groetjes
thijsco19

Het is op zich wel zelf te repareren, maar je zult wel het complete scherm moeten vervangen. Het scherm zelf repareren gaat je nooit lukken. Helaas zijn de prijzen van de losse schermen schrikbarend hoog waardoor het zelden rendabel is om een laptop te repareren.

en kan ik het kwa kosten beter een bedrijf laten doen, dan is het gegarandeerd goed, of kan ik beter zelf aan de slag gaan?

Die keus moet jezelf maken, maar zal afhangen van de leeftijd van de laptop. Als deze ouder is dan 3 jaar zou ik er niet aan beginnen, het scherm kost dan meer dan de laptop waard is.

Als je het merk/type doorgeeft kan ik eens kijken of ik er een service-manual voor heb. Daarin staat wat je precies moet doen.

sorry voor late reactie,,

ik zal binnenkort even het merk en typenummer doorgeven

i.v.m school heeft het weer effe geduurt maar hier komt het: het is een acer travelmate 7730 G.

we hebben er nu een los scherm aangesloten, dus in pricipe mag deze vraag wel opgelost zijn dus ik zal zo de status veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan