Laptop leegmaken, alleen windows 7 laten staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koennn9203

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2012
Beste ...,

Ik zou graag mijn hele laptop willen leegmaken, wil de laptop binnenkort verkopen
Ik wil hiervoor de CCleaner gebruiken. optie: veilige bestandsopschoning
Maar wordt hiermee ook windows 7 verwijdert?
Dat is het enige wat ik graag zou willen laten staan.. Die is namelijk standaard bijgeleverd

1.jpg

Alvast bedankt!!

mvg

Koen

Welkom op helpmij :thumb:
Windows blijft met deze bestandsopschoning gespaard.
Let wel op, je huidige windows is dan nog wel vervuild door installatiesoftware.
Beter is dan wel een schone instal van windows 7 doen, dan ben je ook alles kwijt.

Misschien is het slimmer om een nieuwe harde schijf te kopen ervoor en je oude te breken. Zoals je misschien al wist kan je met Reccuva (toevallig zelfde bedrijf als achter CC cleaner) al je bestanden terughalen,...

Zo zijn er al veel bankgegevens, contactgegevens,... bij een persoon terechtgekomen die er misbruik van maakt.

Ik hoop dat mijn tip helpt :thumb:

Hoi,
als er op je laptop een recoverypartitie aanwezig is (fabrieksinstellingen) ben je zo klaar, zet hem dan gewoon terug naar de fabrieksinstellingen.

Ik ga eens even kijken of dat mogelijk is die recoverypartitie..

Het is trouwens een packard bell easynote TJ66

Bedankt voor de andere reacties!!

Al sinds voor Packard Bell werd gekocht door NEC & die het weer heeft doorverkocht aan Acer, leverde Packard Bell al geen herstel-cd's meer mee, alleen een herstelpartitie. Motivatie: " De klant raakt die cd's toch altijd kwijt..."...
:rolleyes:

Je kan met CCleaner heel goed de vrije ruimte wissen met de opdracht 2x overschrijven, in principe is er voor Recuva dan ook geen redden meer aan, & zelfs forensische gereedschappen kunnen weinig uitrichten.
Wis wel eerst al je documenten zelf met Shift + Delete ( Shift ingedrukt houden, verwijderen), deinstalleer alle programma's die niet overgenomen mogen worden via Configuratiescherm. Verwijder alle overbodige gebruikers-accounts, behalve Administrator. Wis je pagefile.sys (wisselbestand) een keer door het uit te schakelen & dan herstarten. Wis je hybernate.sys (slaapstandbestand) door die uit te schakelen. Schakel je Systeemherstel helemaal uit op alle stations.
Schijf opruimen, schijf controleren, defragmenteren, herstart.
CCleaner schijfopruiming met alles aangevinkt, registeropruiming, alles verwijderen zonder backup. Herstart.
CCleaner vrije ruimte 2x laten wissen. Herstart. Herhaal desgewenst deze regel nog een keer.

Knappe Harrie of Harriette die er dan nog wat op terug kan halen...

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het uitgebreide antwoord Knight!
Daar kan ik wel wat mee,
Ik zal jullie op de hoogte houden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan