laptop leest floppy niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Berichten
3.458
Ik heb een oude laptop (Dell latitude XPi) die geen floppy's kan lezen. Zelfs bij een lege floppy net uit de winkel komt de melding dat ik het eerst moet formatteren. Als ik dat doe en er daarna iets op zet, kan ik die floppy weer niet in een normale pc uitlezen. Wat kan hier de oorzaak van zijn en is er miscchien een oplossing voor? gr. erik.
 
Een bekend probleem. Door het schudden tijdens vervoer enz. is de leeskop iets uit het lood (staat niet meer op de correcte plek). Daardoor kun je alleen diskette's die in die drive zijn geformatteerd uitlezen.

Hier is weinig aan te doen, het komt trouwens ook veel voor bij gewone diskettedrives.
 
Geplaatst door Tiborv
Een bekend probleem. Door het schudden tijdens vervoer enz. is de leeskop iets uit het lood (staat niet meer op de correcte plek). Daardoor kun je alleen diskette's die in die drive zijn geformatteerd uitlezen.

Hier is weinig aan te doen, het komt trouwens ook veel voor bij gewone diskettedrives.

Oooh daarom doen zoveel floppydrives het niet:(. Ga ik toch eens tegen die kerel van school zeggen dat het niet aan mijn floppy lag:D.
 
Dan ga ik eerst op de laptop een opstartfloppy maken voordat ik Win98 er opnieuw op ga zetten. bedankt voor je antwoord. gr. Erik.
 
De cdrom van win98 is bootable, net zo makkelijk.
 
Dat heb ik zomaar nog nooit gedaan. Altijd met opstartfloppy gewerkt. Zal dat ook eens proberen. thanks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan