laptop loopt achter elkaar vast en beeldscherm heeft rare kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emily14

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Hoi,

Sinds een paar dagen doet mijn laptop vreemd. Ik heb vage kleuren in mn scherm en
Mijn laptop blijft achter elkaar vastlopen waardoor ik hem steeds helemaal uit moet zetten voor hij t weer doet.
Kreeg al een paar keer de melding: beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld. En dan staat eronder dat het om Nvidia Comparible windows vista kernel mode driver 167.49.gaat. Heb proberen te zoeken maar nieuwe drivers maar dat begreep ik niet zo goed. Heb ook al een aantal.keer een.blauw scherm gehad die aangeeft dat er een.probleem is en dan start hij weer opnieuw op.
Hoop dat iemand mij kan helpen want ik kan weinig met mn laptop op dit moment als hij steeds vast blijft hangen..

De website van nvidia kan automatisch de nieuwste drivers voor je vinden.
Klik hier om de website naar je videokaart te laten zoeken.
Je krijgt dan 1 download knop.

Je download dit bestand en installeert hem met alle standaard instellingen.
Computer opnieuw opstarten en klaar is kees :)

Je hebt wel erg oude drivers momenteel, dus hopelijk zijn je problemen in een keer verholpen.

Hmm heb de driver kunnen installeren alleen nu krijg ik steeds een blauw scherm bij t opstarten. Kan hem alleen opstarten in veilige modus..

Wat voor errormelding krijg je?

Probeer eens een systeemherstel naar een datum voor alle problemen begonnen.

Hallo

" Ik heb vage kleuren in mn scherm ... laptop blijft achter elkaar vastlopen ... beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld."

Jammer genoeg geen vermelding merk/typenr/ouderdom van deze laptop.

Is deze laptop wel stofvrij , of ooit al eens stofvrij gemaakt.

Met de geleverde info , lijkt het mij eerder oververhittingsverschijnselen te zijn.

In extreme gevallen komt de chipset zelfs los van het motherboard.

Meestal sleept dit dan uiteraard al lang aan (met de nodige symptomen) , zonder aktie van de gebruiker.

Peter

heb een acer aspire 5200, 3 jaar oud en ik zuig hem soms uit met de stofzuiger :p

Nogmaals, wat voor een melding krijg je.
Het heeft niet met de driver te maken, want na een systeemherstel zou deze weer terug moeten zijn bij versie 167.49

wat bedoelen ze hiermee?

copy the file to the root of C > C:nvlddmkm.sy_

Open the MS-DOS command prompt by pressing Windows key + R and type "cmd"
Once the command prompt opens, type the following commands:
1) "cd" and type enter (you are the root of the C drive)

heb ik gedaan, alleen bij mij komt er dit te staan: D:\users etc
en geen C..

oh nvm, moest gewoon c: intypen
ik ga hem nu naar de goede map kopieren en dan mn laptop opnieuw opstarten. hoop dt het gewerkt heeft.

volgens mij doet alles t nu weer goed maar k wil niet te vroeg juichen. voor nu doet alles t in ieder geval weer.

bedankt :)

Ze gaan er van uit dat je windows en dus ook de gebruikers standaard op de C: staan. Als dit niet zo is had je D: kunnen/moeten gebruiken, maar kijk het maar even aan :)!

laptop doet t goed, alleen nu loopt mijn sims steeds vast als ik hem op wil starten, en ik denk dat t ook met dat videokaart gedoe te maken heeft. enig idee hoe ik dat kan verhelpen? :p

laptop doet t goed, alleen nu loopt mijn sims steeds vast als ik hem op wil starten, en ik denk dat t ook met dat videokaart gedoe te maken heeft. enig idee hoe ik dat kan verhelpen? :p

Dat kan met tientallen dingen te maken hebben.
Daarvoor kun je beter een nieuwe topic aanmaken met duidelijke uitleg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan