Laptop loopt vast, geen tekst meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kai01

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2013
Berichten
20
Hallo allemaal

Sinds gisteren na het heropstarten van mijn laptop (Samsung r730) loopt deze vast na enkele seconden op het bureaublad. Ik kan dan helemaal niets meer doen (niets selecteren, aanklikken, na een tijdje loopt mijn muis ook vast).
Het enige nieuwe dat ik deze week heb gedaan/geïnstalleerd is AVG en AVG TuneUp. Het probleem is dat ik TuneUp niet kan verwijderen. (ook niet in veilige modus waar alles wel normaal werkt)
Een probleem dat is bijgekomen gisterenavond wanneer ik het probleem probeerde op te lossen met Samsung Recovery 4 is dat alle tekst overal (in veilige en normale modus) weg is (pictogrammen, overal...)
Kan iemand me helpen?

Alvast Bedankt

Nog iets: nadat ik het basisherstel van SR4 had gedaan loopt mijn pc niet meer vast maar is er dus geen tekst en als ik iets probeer te openen krijg ik een blauw scherm met als melding: BAD POOL HEADER

UPDATE: ik heb net sfc/scannow gedaan en de tekst is terug, zo loopt mijn computer ook niet meer vast. Het blauwe scherm blijft echter nog wel aanhouden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Kai01: Je zou de minidumps nog uploaden. Ik zie nog steeds geen link daarnaar.
minidumps staan in C:\Windows\MiniDump map, en kunnen (ingepakt) geupload worden naar (o.a.) www.mijnbestand.nl

Tijs.
 
Ik heb een aantal mogelijkheden:
a. Je gebruikt een font/lettertype dat kapot/verkeerd geïnstalleerd is. Dat zou vooral moeten blijken als de BSOD's optreden bij het openen van (een) bepaald(e) programma('s).
Vraag je ook af of je recent software hebt geïnstalleerd die ook extra fonts/lettertypes geïnstalleerd heeft (bijv. tekstverwerker-software, Microsoft Office etc.)
b. Geheugenproblemen. Doe een geheugentest over langere tijd.
c. Windows niet bijgewerkt. Zie (bijv.) hier dat er misbruik gemaakt kan worden van speciaal samengestelde font/lettertype bestanden om code uit te voeren (heeft natuurlijk ook relatie met a., hierboven).

Dat is wat ik zo snel even voor je heb.

Tijs.
 
Bedankt, ik heb net de test laten lopen voor 10uur en 15min. Hij heeft 9 passes gedaan en heeft geen errors gevonden. Wat kan ik nu nog doen?
Mvg
 
Zie a. bij mijn vorige posting: Vraag je dus af of het probleem zich (altijd) voordoet als een tekstverwerker/kladblok/browser opent die fonts gebruikt.
En natuurlijk Windows bijwerken.

Tijs.
 
Beste, bedankt ik heb net enkele updates van windows gedaan en sinds deze ochtend heb ik nog steeds geen Blue Screen gehad. Momenteel ben ik ook 35 verouderde drivers aan het updaten.
Als er nog iets fout loopt laat ik het hier wel terug weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan