Laptop loopt vast (na bezoek aan Nike)

Status
Niet open voor verdere reacties.

broek007

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2010
Berichten
7
Na een bezoek aan de website van Nike om een schoen samen te stellen heb ik waarschijnlijk een fout gemaakt.

Deze samengestelde schoen wilde ik bewaren, nadat ik deze in de winkelwagen had gestopt, en de computer met aan/uit knop uitgedaan.
(Met de verwachting dat ik deze pagina weer zou terugzien als ik de computer aanzet en op de melding 'herstarten' zou drukken. Een kronkel, ik weet het, had niet zo gehoeven maar ik wilde de schoen niet weer helemaal opnieuw samenstellen)

Toen ik opnieuw de computer aanklikte kreeg ik inderdaad de 'herstart' vraag en klikte hierop, so far so good.
Daarna kon ik niets meer.
De muis kon ik wel bewegen maar er verscheen geen uitleg als ik over een icoontje schoof en klikken op welke opdracht dan ook, niets werkte.
Toen ik op outlook klikte stond het helemaal vast, ik kon ook de muis niet meer bewegen.

Daarna weer uit en aangezet (met de knop), kon alles opstarten, klikte op outlook express en kreeg hetzelfde resultaat, alles vast, alles bleef zichtbaar maar niets was meer aan te klikken.
Toen ik op internet klikte stond het weer helemaal vast, wederom de muisactie uitgeschakeld.

Weer de computer uitgezet met de aan/uitknop.
Na nóg een poging aanzetten heb ik gekeken of ik nog in word en excell kon komen en dat gaat goed, hierna weer op internet explorer geklikt et voila!.... het zelfde resultaat.
Scherm blijft met de achtergrond in dezelfde stand zichtbaar, maar met de muis klikken geeft geen resultaat.

Ik hoop dat ik met bovenstaande voldoende heb uitgelegd om hier een oplossing voor te mogen ontvangen.

Bij voorbaat heel veel dank!
 
Hoi,

Direct na aanzetten op de functietoets F8 drukken en kiezen voor veilige modus.
Nadat de pc helemaal is opgestart weer 'netjes' afsluiten en opnieuw 'normaal' opstarten.

..... en nu?
 
Niets!

Dank voor de snelle reactie! (en excuus dat ik niet sneller (kon) reageerde)

De optie F8 werkt niet.

We hebben nu na het opstarten op esc gedrukt (kwam in beeld en 'durfde' ik niets mee te doen) en krijgen dan de volgende opties te zien:

F1 system information
F2 system deagnostics
F7 HP spare key
F9 Boot defise options
F10 Bios setup
F12 Network boot

Het betreft overigens een HP6730b, misschien dat dit nog van belang is?
 
Vreemd ....
Wel gelijk na het aanzetten doen hè ....
Probeer beide Ctrl-toetsen tegelijk ingedrukt houden eens .....
 
Hai Tée,

Dank voor je opties én geduld!

Ik heb beide opties van jou nog een aantal malen geprobeerd (*) maar het is een vrij eigenwijs apparaat, het blíjft opstarten zoals het normaal ook doet. Laat zich dus nérgens door beïnvloeden.
Na het opstarten zie ik een donker scherm met logo en onderin een 'esc'-boodschap (met een F-toetsen opsomming na de esc-toets te hebben ingedrukt zoals ik eerder heb beschreven..)

(*) direct na het opstarten de F8 toets ingedrukt (én gehouden bij een volgende poging) Zo ook met beide ctrl toetsen.

Jij weet het nú waarschijnlijk ook niet meer hè?

Dank en groet,
Helma
 
Je moet even wachten tot hij de 'Esc'- melding voorbij is, voordat je de F8 of Ctrl-toetsen indrukt.
 
Het lukt op die manier wel om in veilige modus op te starten het is helaas alleen geen oplossing voor mijn probleem.
Nog steeds gebeurt er niets als ik mijn emailbox wil openen; 2x op dit icoontje klikken en ook de muis houdt zich dood...

Heb ik je al wanhopig gemaakt? Het begon zo goed met het het opnieuw opstarten, ik werd al helemaal blij!
 
Ehh ... systeemherstel al geprobeerd, naar een datum/tijdstip waarvan je zeker weet dat die ligt vóór het moment waarop je met 'Nike' aan de gang ging?
 
Je wilt het niet geloven maar als ik op 'systeemherstel' klik gebeurt er ook niets.
De "tekst" (weet niet hoe je deze stappen noemt) verdwijnt nadat ik erop heb geklikt en de achtergrond wordt weer zichtbaar.

De muis is nog te bewegen maar als ik weer op start klik reageert er niets (er verschijnt ook geen tekstuitleg-ballonnetje als ik over start schuif; ik hoop dat je me hiermee begrijpt?)
Ook niet met de andere icoontjes zoals word en excell.
Ik heb een paar maal geklikt op start, er verschijnt niets. Daarna op word geklikt om te kijken wat er gebeurd en dát gaf weer een computercoma!
De muis zit weer als dood vastgevroren op de w van Word.....
 
Hoi,

Kan me nauwelijks voorstellen dat dit allemaal alleen het gevolg is van een 'bezoek' aan Nike.
Zelf zou ik lang nadenken: een recovery uitvoeren .....
 
Hai Tée,

Ik heb vanavond de laptop meegegeven aan een expert.
Als je wilt laat ik deze vraag nog even open en als deze persoon mij heeft kunnen vertellen wat de oorzaak was én wat de oplossing is dan kan ik dit melden en daarna sluiten?
Laat maar weten of je hier interesse in hebt.
(ik verwacht geen spectaculaire oplossing, opnieuw installeren?)

Wat de Nike-site betreft, dit was mijn laatste bezoek voordat ik de laptop uitklikte op de 'aan/uit'-knop. Ik werk vaak met meerdere tabs open dus het zou best ook een andere site geweest kunnen zijn, ik heb echter geen foutmelding oid gekregen, vandaar dat ik dacht dat die Nike costumized site de boosdoener was.

Nu gebeuren er de laatste tijd wel meer vreemde dingen met electriciteit of electrisch gedreven apparatuur, misschien een fout stofje in de lucht wat weer over moet waaien of zo......
 
Hoi,

Nou ... je hoeft de vraag niet open te laten hoor.
Want als je later nog een reactie toevoegt - ook al heb je hem op 'opgelost' gezet - dan krijgen de mensen die hebben gereageerd ook weer een mailtje.
Ik ben inderdaad wel benieuwd wat nu de oorzaak was én: hoe het met name is opgelost.
 
Ik heb de vraag als opgelost aangevinkt.

Ik wil je heel hartelijk danken voor de supersnelle berichtjes én het geduld!

Je hoort nog van me!

gr.
Helma
 
Ik heb de vraag als opgelost aangevinkt.

Ik wil je heel hartelijk danken voor de supersnelle berichtjes én het geduld!

Je hoort nog van me!

gr.
Helma

...... OK ;)
Enne .. van die andere electrische apparaten ..... vertel je me daar ook nog een keer over? :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan