Laptop loopt vast. Ook in veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

lilianh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 nov 2010
Als ik mij lenova R61 Thinkpad laptop opstart, bevriest die bij het opstarten.Ook in de veilge modus gaat het systeem niet verder. HIJ GAAT WEL OPLADEN MAAR sTOPT OPEENS BIJ WINDOWS DRIVER 32 OFZO:( en gaat dan niet meer verder en bevriest ook.
Dus kan ook geen systeemherstel doen ofzo. Ik heb al aardig lopen googlen op de laptop van mijn dochter om te kijken wat ik moet doen maar ik kom er niet uit...
wie kan mij helpen??
Er staat windows 7 op en ik heb geen cd, want windows 7 stond er al op. Ik dacht Professional, maar weet ook niet of ik 32 bit of 64 bit had...

Laatst bewerkt:
Ik zou in zo'n geval een factory restore doen. Je bent dan wel al je eigen bestanden kwijt :(
De laptop wordt dan terruggezet in de toestand zoals je 'm bij aankoop kreeg.
Google op: lenovo thinkpad t61 factory restore
en je vindt hoe je dit doet.

Oke ik zal het eens lezen, als dat de enige oplossing is,dan zit er niets anders op:(

Je kunt ook eerst je data reden.
ga naar forum, dan handige software en download hirens boot cd.

Start dan met die schijf op met mini windows xp.
Dan kun je belangrijke data naar een externe schijf of andere partitie zetten.
Daarna heb je vrije hand wat data aangaat.
Meer dan niet booten kan hij niet en terug zetten naar fabrieksinstellingen of een nieuwe win 7 is dan mogelijk.
succes er mee.

avast was het probleem

We kwamen erachter dat de laptop vastliep na opdaten van avast. Nu las ik dat hackers bezig ware geweest met avast.
We hebben als de laptop aanstond geprobeerd avast ervan af te halen en hebben op een gegeven ogenblik de harde schijf gekoppeld aan een andere computer. alle maleware eraf en online laten scannen. Hij loopt nu wel beter maar nog net optimaal hij blijft af en toe bevriezen en dan loopt windows of de muis vast. Als iemand nog een suggestie heeft? altijd welkom

Misschien kun je nu een programma als CCleaner (Crap Cleaner) laten lopen?

als je er terug op kunt haal je bestanden er af en formateer je schijf en herinstalleer windows is de beste oplossing! ;)

mvg

Zettekakkers :thumb:

Je bent een stuk op weg :thumb: Is het een gratis of betaalde Avast?

off topic: de gratis AVG en Avast scanners zijn belabberde scanners. In de top 5 staan al jaren (in willekeurige volgorde)de scaneers van Kaspersky, McAfee, Norton, en sinds een aantal jaren Bitdefender. Dit zijn de beste scanners en hebben ook de beste performance.

Avira is meestal nr 1 of 2 in de top en gratis.

Free Avira heeft nogal wisselende resultaten. Je kunt niet op een constant goed niveau vertrouwen. De ene keer best goed en de andere keer zeer matig. Op dit moment in Windows 7 best goede scan resultaten maar een matige performance (test feb 2014), echter in Windows 8 zeer matige scan resultaten (plek 28 in test april 2014).
Zie AV-Test.org. /off topic :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan