Laptop loopt vast tijdens het aansluiten van twee usb apparaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

chainboost

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2012
Hallo allemaal!

Ik zit met het volgende probleem:

Als ik mijn externe harde schijf van Western digital 1tb (usb 3.0) aansluit op mijn laptop's usb 2.0 poort werkt alles nog perfect, zodra ik er een USB stick in doe van 4gb dan loopt Windows vast of is hij erg lang aan het laden om de usb stick te pakken, zodra ik de USB stick eruit trek dan is Windows ineens klaar met het laden van USB.
Nu heb ik dit ook even op een andere pc uitgetest een Asus desktop en daar werkt alles perfect. Allebei de apparaten op USB 2.0 maar die pakt ze wel allebei, zit er op mijn laptop niet genoeg spanning voor de USB poorten ofzo?

Het zou kunnen dat wat je zegt correct is. Heeft de harde schijf ook nog een netspanningsadapter? Anders wringt daar de schoen. Het kan zijn dat de desktop niet max. 500mA heeft gereserveerd per poort, en dat de laptop daar problemen mee heeft (USB 3 geeft 1,5A per poort).

Hallo,

Nee de de externe harde schijf heeft geen netspanningsadapter ook geen tweede usb kabeltje voor extra voeding, is hier nog een oplossing voor denk je?

Wat is er allemaal aangesloten op de laptop wat zijn de SP'ers van de latop

Eigenlijk alleen de 2 usb apparaten, weet niet zo goed wat je bedoelt met sp'ers...

Ik denk dat hij Service Packs bedoelt. Alleen weet ik niet waarom hij SP'ers ervan maakt...

sorry voord de tik fout ipad had specs naar een ander woord omgezet , wat zijn de specs van de laptop ?

Ik zag trouwens bij die foto van Speccy bij mij dat er bij beeldscherm monitor Illegal Vendor ID staat, wat is dat nu eigenlijk?

Ah, ik had niet in de gaten dat er een usb 3.0 poort op je laptop zat. Heb je de harde schijf wel aangesloten op de usb 3 poort?

uhm ik heb geen usb 3.0 poort alleen 2.0 maar de externe hdd is 100 compatible met usb 2.0 poorten

Oh, dan heb ik waarschijnlijk een nieuwere versie van je laptop bekeken. Zit er dan wel een externe stroomadapter bij? Anders kan het zijn dat de harde schijf te veel stroom uit de laptop trekt, waardoor hij de andere usb poort niet meer kan aansturen en andere dingen ook geen stroom meer geeft.

Nee er zit geen externe stroomadapter bij maar als ik bijvoorbeeld een simpel usb stickje erin doe dan doet de laptop het soms al vaag :S

Ah, dat herken ik, alleen dan niet met een laptop. Op mijn school heb ik dat probleem ook: als ik een usb stick erin steek, loopt de pc half vast en na een minuutje krijg ik de melding "usb apparaat aangesloten". Je kan proberen de drivers van je laptop te herinstalleren...

Drivers van de laptop zijn laatst al opnieuw geinstalleerd gezien ik Windows 7 opnieuw heb geinstalleerd.

Als de harde schijf ook niet werkt als hij alleen is aangesloten, kan ik alleen maar concluderen dat je laptop niet genoeg vermogen heeft om de usb poort als usb3 te voeden en daardoor gaat vastlopen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan