laptop loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

okijoki

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2001
De laatste tijd loopt mijn laptop, een Acer Aspire 1604, vast tijdens een spel (cycling manager 3). Het heeft allemaal goed gewerkt, maar nu gaat het steeds halverwege de wedstrijd mis en zit alles zo vast, dat alleen met een harde reboot het spul weer op gang te brengen is.
Volgens mij moet met mijn specificaties zo'n spel het gewoon moeten doen. Waar kan dat aan liggen??

PIV 2.8Ghz
512Mb
Win XP Home
40Gb Ultra ATA/100 HDD
intern 1.44MB 3.5” FDD
8x DVD + 24x(10/8/24) CD-RW combo drive
15” XGA TFT colour LCD, 1024×768, 16.7M colours
ATi® Radeon® 9000, dedicated 64MB DDR video memory
4× AGP graphic accelerator

Laatst bewerkt:
Hoi,

Heb je de laatste (ATI) video drivers?
Misschien is er een patch voor CM3?

Grtzzz.

Er zijn patches en die download ik standaard wanneer er een nieuwe uit is. Maar als het probleem in de patch zit, zouden de andere online gamers er ook problemen mee moeten hebben en dat is niet het geval.

Ik weet niet of ik de laatste ATI video drivers heb. Hoe kom ik daar achter en zou dat het probleem kunnen zijn....

Geplaatst door okijoki
Er zijn patches en die download ik standaard wanneer er een nieuwe uit is. Maar als het probleem in de patch zit, zouden de andere online gamers er ook problemen mee moeten hebben en dat is niet het geval.

Ik weet niet of ik de laatste ATI video drivers heb. Hoe kom ik daar achter en zou dat het probleem kunnen zijn....

Een nieuwe patch installeren zou geen problemen mogen geven.

Ga voor de video drivers naar de site van ATI en vergelijk de nieuwste drivers met de op je laptop geinstalleerde.
Dit doe je door DirectX te openen en te kijken op het tablad "beeldscherm"
Altijd eerst oude drivers verwijderen dan de nieuwe installen.

Grtzzz.

Funzip, bedankt voor je reacties. Ik ga vanmiddag even kijken, ben nu op mijn werk......
Wat ik zo raar vind, is dat het wel goed gewerkt heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan