laptop loopt warm en valt soms uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Hallo forummers, mijn laptop loopt warm en valt soms uit, veelal na een spelletje doen via Facebook..
Nu is het zo dat ik em met regelmaat uitspuit, al heb ik meer het idee dat het steeds minder lang helpt.

Ik denk er dan ook stevig over om de laptop uitelkaar te halen(en monteren), maar ik wil het graag doen met behulp van een filmpje of papierhandleiding..
Wie kan me helpen aan een tutorial laptop de(monteren)?

Mijn laptop betreft een Compaq Pressario CQ60.

Alvast mijn dank,
Whittey

Hier de service manual van je laptop: klik (had je ook zo kunnen vinden als je op service manual compaq pressario cq60 had gezocht).

Houdt er rekening mee dat als je koelblokken/elementen los gaat halen, je eigenlijk ook de koelpasta of koelingpads moet vervangen zodat de geleiding weer optimaal is.

Dankje K1pje .. was zelf aan het youtuben geweest.. kwam daar 4 filmpjes tegen.
Blijkt het geen fijne laptop te zijn om effe te cleanen ..
We zien het wel, bedankt voor de tip van thermal pads, ik had zo de oude weer gebruikt ..

Het vernieuwen van die thermal pads of koelpasta (meestal pads) kan soms de temperaturen flink doen laten dalen. Dat is zeker iets wat ikzelf zou proberen. (natuurlijk als je het aandurft om zelf de laptop uit elkaar te schroeven)

Tja, en daarvoor had ik de tut. nodig .. en we hebben nog een netbook staan :rolleyes:
Nogmaals bedankt!

Hallo

De gemonteerde thermalpads in deze laptop zijn 1 mm dik.

Hier te koop :

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...ing+Thermal+Conductive+Silicone+Pad+&_sacat=0

Mits deze laptop al enkele malen is uitgevallen op zijn thermische veiligheid , zijn deze zo goed als zeker uitgedroogd/versteend/gekrompen.

Deze laptop was/is prima stofvrij te maken zonder te openen ....

Hoe :

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...ardware-issue?highlight=laptop+stofvrij+maken

Bij een cq61 kun je in de b.i.o.s. instellen --> "fan always on" ... zo goed al zeker kun je dit ook bij een cq60.

Terwijl deze laptop toch open is ... controleren of de c.p.u. fan soepel/vlot draait.

Peter

Update:

Gedeeltelijk gedemonteerd (toetsenbordje los), uitgeblazen met compressor, hier en daar es een pluk stof eruit...
Weer inelkaar gezet, en aanzetten..

Temp nu 50 graden (was 70) (idle)

Voor nu ben ik tevreden!

EDIT: @ Peter: De fan heeft altijd gedraaid, van nieuw af..fan draait nog steeds (bijna) geruisloos. durfde laptop niet verder te demonteren, anders had ik graag de thermal pads vernieuwd!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan